LOGISTIKCENTER I DRIFT

Nyhet   •   Sep 01, 2014 08:00 CEST

XL-BYGGPARTNER AB får nu ännu bättre möjligheter att skapa LÖNSAMMARE BYGGEN OCH BYGGARE genom ett nyöppnat (1/9) logistikcenter i Segeltorps industriområde, nära E4/E20 i södra Stockholm.

- "Med ett sådant här centralt utgångsläge och mer ändamålsenliga lokaler blir vi nu ännu snabbare och effektivare med våra byggvaruleveranser runt om i hela Stockholm" säger Jim Lundwall, logistikchef och platschef för enheten.

Distributionscentralen, benämnd LC Segeltorp, kommer endast hantera utleveranser. Ingen försäljning kommer att äga rum på enheten och kunder kommer inte ha möjlighet att hämta varor på anläggningen. Detta för att skapa så bra förutsättningar som möjligt för en effektiv logistikverksamhet.

- "Vi hoppas och tror att vi genom LC Segeltorp ytterligare kan befästa vår position som BYGGARNAS BÄSTA PARTNER. Inte bara genom snabbare och effektivare leveranser, utan även genom förbättrade förutsättningar för hämtningar och ett mer proaktivt kundmottagande på våra brädgårdar" säger Johan Rosendahl, VVD och projektledare för den nya enheten.

Detta blir XL-BYGGPARTNERS 6:e byggvaruanläggning. Företaget har också XL-BYGG butiker i Segeltorp, Tullinge, Sorunda, Vaxholm samt i Spillersboda, Norrtälje.