Ny verkställande direktör för XL-BYGGPARTNER AB

Nyhet   •   Feb 17, 2014 12:45 CET

Bobi Wallenberg, 40, tillträder idag som ny VD för XL-BYGGPARTNER AB. Bobi kommer närmast från TOOLS Sverige AB där han arbetade som försäljnings- och marknadschef.

Bobi är civilekonom och har lång erfarenhet från försäljningsledande roller samt vana att jobba nära kunderna i aktuella kundprojekt.

Han ersätter grundaren och delägaren Johan Rosendahl, som kvarstår i bolaget och kommer arbeta med affärsutveckling och löpande driftsfrågor i sin nya roll som inköps- och marknadschef.

- Jag ser fram emot att få lära känna organisationen och alla kunder till XL-BYGGPARTNER AB. Företaget har en stabil bas med fem väl etablerade enheter från Spillersboda i norr till Sorunda i söder. Vi har därför goda förutsättningar att utifrån kundernas behov växa företaget genom att med stort personligt engagemang och effektiva lösningar serva kunderna på bästa sätt, säger Bobi.