Nytt samarbetsavtal med NOGA Entreprenad AB

Nyhet   •   Maj 14, 2019 09:00 CEST

Thomas Söderström, NOGA Entreprenad AB (t.v.) och Fredrik Lundberg, XL-BYGGPARTNER AB (t.h.)

NOGA Entreprenad AB och XL-BYGGPARTNER AB har träffat nytt samarbetsavtal om leveranser av trä- och byggmaterial. Filialtillhörigheten är Tullinge, men som för alla XL-BYGGPARTNERS kunder kommer leveranserna företrädesvis från företagets logistikcenter och hämtning kan ske på alla XL-BYGG enheter i Stockholmsregionen.

"XL-BYGGPARTNER möter våra krav på material och tillhörande tjänster på ett mycket tillfredsställande sätt och ser våra behov av stöd i våra processer då vi är i en expansiv fas i vår utveckling. Vi ser fram emot ett långsiktigt och lönsamt samarbete där vi delar värderingar i företagande och affärsmannaskap” säger Thomas Söderström, produktionsledare Noga Entreprenad AB.

Tillsammans har företagen en målsättning om ett långsiktigt bra samarbete med möjligheter till lönsamhet och utveckling. Samarbetet skall bedrivas med ett materialeffektivt tänkande, med mål att nå lägsta slutliga totalkostnad för båda parter.

”NOGA Entreprenad kommer att vara en viktig kund för XL-BYGGPARTNER. Genom denna typ av förtroende från kunderna så visar vi återigen att vi är en aktör att lita på i alla väder. Och som vanligt så gör vi allt för att möta våra kunders behov och i detta fall NOGA Entreprenad skall få den höga service och engagemang som XL-BYGGPARTNER levererar” säger Fredrik Lundberg, proffssäljare och kundansvarig på XL-BYGGPARTNER.

XL-BYGGPARTNER AB omsätter ca 210 mkr och har ca 40 anställda. Bolaget säljer byggmaterial med tillhörande tjänsteutbud till byggföretag vid fem proffsbutiker i Stockholm - Segeltorp, Tullinge, Sorunda, Vaxholm och Vallentuna. I Segeltorp finns också bolagets logistikcenter och ett servicekontor. Bolagets affärsidé är att med stort personligt engagemang vara Byggarnas Bästa Partner. Bolaget är privatägt och ingår i XL-BYGG, Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja.

NOGA Entreprenad AB är förkortning för Niklas Oskar Gunnar Andersson Entreprenad AB. NOGA Entreprenad omsätter ca 40mkr (2018) och är mest verksamma inom uppgradering av lägenheter åt fastighetsbolag. Bolaget sysselsätter ca 70 personer dagligdags och utgår från sitt säte i Norsborg söder om Stockholm