XL-BYGGPARTNER utökar i Stockholm!

Nyhet   •   Jun 24, 2019 08:00 CEST

Cramos depå i Segeltorps industriområde som övertas av XL-BYGGPARTNER den 1:a september 2019.

Proffsbyggarnas bästa partner i Stockholm, XL-BYGGPARTNER AB, utökar ytan på sitt logistikcenter i Segeltorp. Företaget övertar hyreskontraktet på den intilliggande industrimarken och fastigheten från Cramo som i slutet av juli stänger sin depå i området.

Segeltorps industriområde ligger utmärkt till precis intill E4/E20 i södra Stockholm. Härifrån sker XL-BYGGPARTNERS leveranser av trä- och byggvaror till byggarbetsplatser runt om i hela Stockholmsregionen. Det gynnsamma geografiska läget och tvåskifts verksamheten möjliggör att företaget kan erbjuda sin kunder väldigt snabba och flexibla leveranser. Den största utmaningen har dock varit att ytan för logistikcentret varit för liten för den växande verksamheten. I och med Cramos utflyttning från området och att den dryga 1500 kvm stora tomten samt fastigheten övergår till XL-BYGGPARTNER så stärker bolaget sitt kunderbjudande ytterligare.

- "Den nya ytan är ett mycket positivt tillskott för oss. Vi är en logistikpartner till våra kunder med ett brett tjänsteutbud. I och med denna utökning av vår yta, så kan vi lättare och effektivare erbjuda tjänster såsom ex. terminalisering eller lägenhetsförpackat." säger Jim Lundwall, logistikchef på XL-BYGGPARTNER.

Tillträde sker den 1:a september.

XL-BYGGPARTNER AB omsätter mer än 210 mkr och har drygt 40 anställda. Bolaget säljer byggmaterial med tillhörande tjänsteutbud till byggföretag vid fem proffsbutiker i Stockholm - Segeltorp, Tullinge, Sorunda, Vaxholm och Vallentuna. I Segeltorp finns också bolagets logistikcenter och ett servicekontor. Bolagets affärsidé är att med stort personligt engagemang vara Byggarnas Bästa Partner. Bolaget är privatägt och ingår i XL-BYGG, Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja.