Stefan Pageryd ny VD för Byggarnas Partner

Pressmeddelande   •   Aug 19, 2019 08:00 CEST

Johan Rosendahl lämnar inom kort över VD rollen till Stefan "Pagis" Pageryd.

Stefan Pageryd kommer att tillträda i rollen som ny VD för XL-Byggpartner AB, under namnändring till Byggarnas Partner AB. Stefan har arbetat i byggmaterialbranschen i 36 år i många olika sälj- och ledarroller bl.a. hos Bygg-Ole, Beijer Byggmaterial och senast som försäljningsdirektör B2B på Kesko Sverige (K-Rauta - K Bygg).

-"Jag är mycket glad och full av energi att tillsammans med Johan Rosendahl och hans team, få vara med att fortsatt utveckla Byggarnas Partner. Företaget befinner sig i ett mycket intressant skede med bl.a. kedjebyte, namnbyte och ett utökat logistikcenter." säger Stefan Pageryd som mest är känd som "Pagis" i branschen.

-"Vi är väldigt glada och stolta över att få presentera denna nyhet. Pagis har en bred erfarenhet och stort kunnande om vår bransch med dess säljprocess och kunder. Han har samma grundsyn som oss att personligt engagemang och ett nära partnerskap med kunderna är ett vinnande koncept" säger Johan Rosendahl, avgående VD och delägare i företag. Johan blir kvar i bolaget efter VD bytet i sin roll som marknadschef/affärsutvecklare.

VD-bytet äger rum den 1 oktober 2019.

-"Jag vill samtidigt rikta ett stort tack till min tidigare uppdragsgivare för ett givande och kreativt samarbete" avslutar Stefan "Pagis" Pageryd.

XL-BYGGPARTNER AB, under namnändring till Byggarnas Partner AB, är ett privatägt bolag som omsätter ca 210 mkr och har ca 40 anställda. Bolaget säljer byggmaterial med tillhörande tjänsteutbud till byggföretag vid fem proffsbutiker i Stockholm - Segeltorp, Tullinge, Sorunda, Vaxholm och Vallentuna. I Segeltorp finns också bolagets logistikcenter och ett servicekontor. Bolagets affärsidé är att med stort personligt engagemang vara Byggarnas Bästa Partner.