Kids2Home väljer Xledger som affärssystem

Kids2Home står inför en expansion där man kommer att öppna fler förskolor och man sökte därför efter ett nytt alternativ för att hantera sin redovisning och uppföljning på ett effektivare sätt.

Per Uppman, VD på Kids2Home säger:

– Vi valde Xledger för att vi behöver enkla, överblickbara gränssnitt för verksamheten då det är många på våra skolor som arbetar med budgetuppföljning. Xledger förenklar dessutom vår likviditetsplanering och spar tid åt vår ekonomifunktion genom många automatiserade funktioner. Både våra ekonomer och verksamhetsansvariga hade Xledger som sitt första val.

Eftersom Xledger erbjuds som en tjänst i molnet krävs ingen installation och man kommer åt systemet oavsett var man befinner sig.

– För verksamheter i tillväxt är Xledger ett alldeles utmärkt val, säger Lars Lobelius, Sverigeansvarig för Xledger. Då det är enkelt att växa i lösningen efter företagets verkliga behov har man alltid tillgång till de funktioner man behöver och man behöver inte investera i förväg i några licenser.

Kids2Home är en privatägt förskolekedja vars mission är att "Skapa lyckligare småbarnsfamiljer". Ambitionen är att göra allt inom förskolan lite bättre. Detta görs bl.a. genom; bättre bemötande av föräldrar, gladare och flexiblare personal, egna kockar för bättre kost, familjetjänster såsom middagslådor, barnpassning kvällar och helger som ger mer tid över till familjen.

För mer info om Kids2Home se www.kids2home.se

• ekonomisystem

Xledger är ett äkta webbaserat affärssystem för mindre och medelstora verksamheter. Företaget grundades av Jarle Sky, en av Agresso:s grundare, och har idag mer än 3700 företag i tjänsten. Vi har funnits i tio år på den norska marknaden och 2009 startade verksamheten i Sverige. Läs mer på www.xledger.se