Kvinna till Kvinna förenklar givarrapporteringen med Xledger

Insamlingsstiftelsen Kvinna till Kvinna har infört Xledger för att effektivt kunna hålla reda på många anslag med flera hundra projekt och för att förenkla kvalitetssäkrad rapportering och uppföljning i alla led.

Olika bidragsgivare ställer olika krav på hur rapporteringen ska se ut, vilket i tidigare ekonomisystem var en väldigt tidskrävande uppgift. Kvinna till Kvinna har med Xledger förkortat färdigställandet av en tillförlitlig givarrapport från två veckor till 3 dagar. Dessutom klarar man enkelt de nya kraven från SIDA på återrapportering.

Läs mer om hur Xledger förenklar vardagen för Kvinna till Kvinna:

Insamlingsstiftelsen Kvinna till Kvinna är en biståndsorganisation som arbetar med många olika frågor, men fokus ligger på de sex temana fler kvinnor i fredsprocesser, rätten till sin kropp, skapa mötesplatser, stärka kvinnorättsförsvarare, säkerhet för alla och att öka kvinnors makt. De är kärnan i verksamheten och återfinns både i fält- och påverkansarbete. Dessa områden rymmer allt från politisk kvotering till skillnaden mellan säkerhet och skydd, strategier för hotade kvinnorättsaktivister, mäns våld mot kvinnor och möten över konfliktgränser. På ytan vitt skilda ämnen, men i grunden handlar de alla om samma sak: kvinnors rättigheter och vägar till en hållbar fred. Läs mer på kvinnatillkvinna.se

• Ekonomi, finans

Xledger är ett äkta webbaserat affärssystem för mindre och medelstora verksamheter. Företaget grundades av Jarle Sky, en av Agresso:s grundare, och har idag mer än 5000 företag i tjänsten. Vi har levererat Xledger på webben i över tio år. Mer information finns på www.xledger.se

Marie Löfgren

Presskontakt COO 0703-33 70 53