Ny ledare för XLENTs team i norr

XLENT Norrs nya ledare Jonas Hägglund drivs av att leda och engagera andra. Han började sin karriär som systemutvecklare på en högskola och har därefter arbetat inom en rad olika branscher såsom finans, telekom, resebranschen, skogs- och försvarsindustrin. Både som anställd på ett antal konsultföretag och som egenföretagare.

– De senaste åren har jag mest jobbat med arkitektur, integration och design av distribuerade lösningar, säger Jonas som utöver leverans även har arbetat mycket med sälj- och ledningsfrågor.

Vill stärka varumärket i norr
XLENT Norr är benämningen för XLENTs två nordligaste kontor i Örnsköldsvik och Umeå. I dagsläget är det ett starkt gäng på nitton personer som jobbar tillsammans i en entreprenörsdriven anda.
Kontoren tillsammans har en bra bredd i form av tjänster och kompetenser. Örnsköldsvik har ett starkt erbjudanden i form av teknik och infrastruktur med inslag av arkitektur och systemutvecklingstjänster. Umeå har profilerats mer mot de ”mjuka” delarna inom utveckling som affärskritiska webbar, integration, BI och projektledning. Som ansvarig för XLENT Norrs fortsatta utveckling vill Jonas fortsätta att förädla det som redan finns, men samtidigt jobba för att stärka och hålla ihop varumärket på ett tydligt sätt.

– Jag vill att vi även i Örnsköldsvik i större utsträckning ska slå oss in och profilera oss på marknaden inom systemutveckling, framförallt inom integration, och att vi ska kunna ha en dynamisk samverkan mellan orterna. Vi har kompetensen att erbjuda hela paketet från teknik till systemutveckling, och det vill vi nå ut med på ett bra sätt.

Målet är att bli en ledande spelare i regionen och att växa, men i lagom takt.

– Ja, vi ska inte springa för snabbt. Under 2016 känns det rimligt att rekrytera två personer i Umeå och två i Örnsköldsvik, menar Jonas.

Vad var det som lockade med XLENT?
– Det är högt i tak, det finns en enkelhet och en entreprenörsanda som gör det möjligt att påverka. Sen är det ett företag fullt av härliga och kompetenta kollegor som har roligt tillsammans. Det ska bli en väldigt spännande resa, säger Jonas.

För mer information kontakta: Jonas Hägglund, +46 725 632 301

• digitala affärslösningar
  • affärskritiska webbplatser
  • systemutveckling
  • infrastruktur
  • arkitektur
  • it consulting
  • projektledning
  • varumärkesutveckling

XLENT Consulting Group är ett nordiskt strategi- och IT-konsultbolag som fokuserar på att hjälpa företag och organisationer att öka affärsvärdet i sina kund- och affärsrelationer.