XLENT- först i Sverige med Cloud CRM-partnerskap

XLENT har lång erfarenhet av kundhanteringslösningar och är sedan tidigare Microsoft Dynamics CRM-partner. Nu blir bolaget, som det första i Sverige, även Silver Cloudpartner.

– Det finns ofta stor affärsnytta för våra kunder att välja molntjänster. Vi var tidiga med att satsa på molnet inom CRM, men också inom andra områden. Det här är ett led i det, säger Lina Karlsson på XLENT.

Wilhelm Strömberg är partner sales executive på Microsoft Dynamics:

Vad innebär det att vara Microsoft-partner?

Microsoft är en av de största leverantörerna av molnlösningar för kunder och partner över hela världen. Att vara Microsoft partner innebär att man uppfyller Microsoft krav på certifieringar, försäljning och nöjda kundreferenser. Partnerskapet är ett nära samarbete mellan Microsoft och den lokala Microsoft-partnern med sin branschkompetens. Tillsammans blir vi ett oslagbart team att möta kundernas utmaningar och erbjuda mjukvara, tjänster, hårdvara och produktivitet till våra kunder.
Vad skiljer Cloud-partnerskapet från det vanliga CRM-partnerskapet?
Cloud-partnerskapet är utformat för att stötta partnern att växa och utveckla sin molnaffär.
För att kunna erbjuda den bästa kundupplevelsen innehåller partnerskapet bland annat support, utbildning, test-miljöer och säljstöd.
Vad innebär det att vara först i Sverige med detta?
Att vara först ut med Cloud Silver kompetensen för CRM Online i Sverige innebär att man som partner ligger i framkant och driver transformationen till molnet tillsammans med oss.
För kunderna innebär det en trygghet i att komma igång med CRM online för sälj, kundtjänst och marknad till lägre driftkostnader och med större flexibilitet än traditionell IT-infrastruktur.

För mer information kontakta:
Jens Kristensen, jens.kristensen@xlent.se, 070-877 80 77.