Tillverkaren i fokus

Är det möjligt att kombinera tillverkning av skrivare med att göra en god insats för miljön? Svaret är ja!

Xllnc har länge eftersträvat samarbete med tillverkare som kan möta företagets höga krav på hållbarhet och miljöfokus i produktionen. En av dessa är Kyocera som var pionjärer inom området när de för cirka trettio år sedan lanserade den klassiska skrivarserien Ecosys.

Alla Kyoceras skrivare är uppbyggda av “long life-komponenter” vilket innebär en lång livslängd; något som både är ekologiskt och ekonomiskt. Kyocera imponerar dessutom genom att ha blivit belönade hela nio gånger för sitt miljöarbete mot den globala uppvärmningen.

Vi intervjuade Kyocera angående deras företagsfilosofi som går ut på att det är viktigt att de ger tillbaka till samhället och till naturen. Ett exempel är att vattnet som används i produktionen renas efteråt och släpps ut renare än när det togs in till fabriken. Många av företagets fabriker och kontor får även sin energi och värme från egna solpaneler.

Inspireras mer av Kyoceras miljöarbete här: