Dags för en av årets viktigaste kampanjer - Rosa Bandet!

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2019 13:27 CEST

XXL är för andra året i rad stolt huvudpartner till årets Rosa Bandet-kampanj som genomförs tillsammans med Cancerfonden. ”Vi ska vara med och färga hela Sverige rosa och få fler människor att röra på sig” säger Johan Ljung tillförordnad Vd XXL Sverige.

Genom att i våra försäljningskanaler sälja rosa band, rosa produkter, sprida kunskap om cancer och engagera såväl medarbetare som kunder, vill vi hjälpa Cancerfonden i deras arbete med att besegra cancer! XXL är för andra året i rad stolt huvudpartner till Rosa Bandet-kampanjen och målen är höga – fjolårets summa som skänktes till Cancerfonden ska höjas.

Hos XXL kommer man att kunna köpa årets band som kostar fyrtio kronor. Hela beloppet tillfaller Cancerfonden. I år kommer även ett armband produceras i en begränsad upplaga. XXL är en av endast två huvudpartners som är återförsäljare av detta. Under hela oktober kommer även ”rosa produkter” att säljas till förmån för kampanjen. Dessa produkter är utvalda från XXL:s ordinarie sortiment och där en del av försäljningssumman under månaden skänks till Cancerfonden.

Internt skapar XXL engagemang genom att sprida kunskap om cancer och att man kan förebygga cancer genom hälsosamma levnadsvanor. Det genomförs även workshops med samtliga på ledningsnivå. Johan Ljung tillförordnad Vd säger:

”Vi är oerhört stolta över att kunna bidra till Cancerfonden. Vi har många anställda som tycker om att röra på sig och gärna tävla samtidigt. Under oktober, den rosa månaden, utlyser vi internt en tävling mellan varuhusen, centrallagret och huvudkontoret. Tävlingen går ut på att engagera och aktivera våra 2 000 medarbetare genom att springa tillsammans. För varje mil som rapporteras i tävlingen skänker XXL 10kr till Cancerfonden, och vi räknar med att det blir många många mil!”

Idag, fredag 27 september, inviger också XXL sin Pop Up-butik i hjärtat av centrala Stockholm, i korsningen Hamngatan/Regeringsgatan. I butiken kommer man att kunna köpa årets rosa band, XXL:s utvalda rosa produkter, träffa cancerforskare och möta personal från Cancerfonden.

Kommentarer (0)

Kommentera