XXL inleder samarbete med IF Sundsvall Hockey

Vi kan stolt presentera IF Sundsvall Hockey till XXL-familjen.

”Vi är mycket glada och nöjda över att XXL blir vår nya sportleverantör. Det långsiktiga samarbetet med XXL blir en viktig pusselbit på vår nya resa och omstart för hela föreningen" säger Daniel Koskinen, marknadsansvarig Sundsvall Hockey.

XXL är Nordens största sportkedja med hela 85 varuhus i fyra länder varav 28 stycken i Sverige. XXL har över 30 000 produkter och över 120 olika varumärken inom sport, träning, friluftsliv, jakt och vildmark.

” Vi är glada över att vi fann ett långsiktigt samarbete med Sundsvall. Sundsvall andas framtid och står inför en intressant resa. Detta är något XXL vill vara en del av” säger Anders Källvik, Teamsales Manager Sverige ”

XXL Sport & Vildmark har under de senaste två åren investerat mycket tid och resurser i sin Teamsalessatsning. Hela bakgrunden syftar till att göra det enkelt för klubbarna och samtidigt stimulera medlemmarna till att själva sponsra sin klubb. Samtliga klubbar som ansluter sig till XXL Sport & Vildmark erhåller nämligen en cashback på alla transaktioner som görs vis XXL ´s plattform.

” Vi är mycket glada och nöjda över att XXL blir vår nya sportleverantör. Vi valde att gå med XXL på grund av deras moderna och enkla plattform för beställningar och förmånliga priser. Det långsiktiga samarbetet med XXL blir en viktig pusselbit på vår nya resa och omstart i föreningen” säger Daniel Koskinen.

”Nyligen avslutade vi två testdagar för alla medlemmar där spelare, ledare och föräldrar fick se det sortiment Warrior satt ihop tillsammans med XXL och Sundsvall hockey. Ett unikt tillfälle för oss att kunna svara på frågor om produkter och beställningar. Tanken är att vi ska ha ett uppsamlingstillfälle i mitten av augusti” avslutar Anders Källvik.

Senaste nytt är att XXL valt att investera i en tryckerienhet som är belägen på centrallagret i Örebro där alla ordrar hanteras. På grund av detta kan leveranstiden gå betydligt snabbare ut till klubbarna än tidigare.

För ytterligare information kontakta:
Anders Källvik, Teamsales Manager Sverige
E- post: anders.kallvik@xxl.se