Miniroboten som väcker intresse och vinner pris.

MotoMini från Yaskawa

MotoMini är knappt 40 cm hög med en räckvidd på 35 cm, och väger bara lite drygt 7 kg. Det gör den lätt att flytta och installera vid behov. Lyftkapaciteten är ett halvt kilo. Roboten accelererar också 20% snabbare än motsvarande små robotar.

För den här konstruktionen erhöll Yaskawa nyligen priset "Nikkei Superior Products and Services Awards 2017".

Matchande minimalt styrsystem
Miniroboten har ett passande styrsystem i bordsformat (425x125x280 mm) YRC1000 Micro – inte större än en gammal videobandspelare. Det väger bara lite drygt 10 kg och kan också användas för styra de minsta Motomanrobotarna i GP-serien.

Visas på Elmia
På Elmia den 15-18 maj kan du bekanta dig med världens minsta robot för industriellt bruk. Yaskawa Nordic visar upp MotoMini och andra robot- och automationsnyheter i en stor monter i D-hallen, D03:32 och D03:24.

Niklas Richardsson, niklas.richardsson@yaskawa.eu.com, telefon 0480-41 78 01