​Ny hyresgäst i Backa:

UMARA-optimerad idrottsnutrition

Ny hyresgäst i Backa:

UMARA-optimerad idrottsnutrition

En av våra nyare hyresgäster på Backastrandgata är Umara. Umara är ett kosttillskotts bolag med motto att ’’hjälpa idrottare att prestera’’. Grundarna Tommy Ivarsson och Simon Gustavsson Studerade biomedicin på Högskolan i Halmstad. Där grundade de Umara 2013 och började sin försäljning 2014. De började företaget i en liten lägenhet och har jobbat sig uppåt och i dag hyr de 564m2 hos oss och har 6 anställda. Tommy tycker att det fungerar bra i lokalen och han uppskattade flexibiliteten vid in flytten.

De är inte bara biomedicinare i grunden utan utövar även många av idrotterna deras produkter riktar sig mot, såsom löpning, cykling och skidåkning. Så man kan minst sagt säga att de är lite av experter på området. Vill man ta del av deras kunskap kan man lyssna på deras podcast ’’prestera mera’’ som de startade 2015 med i dagsläget över 225 avsnitt. De handlar om allt ifrån hur du ska göra för att prestera bättre inom din idrott till hur man återhämtar sig på bästa sätt.

Kommentarer (0)

Kommentera