Yubico´s vd och grundare, Stina Ehrensvärd, medverkar den 10 april på Female Founders

Nyhet   •   Apr 03, 2019 11:30 CEST

Stina Ehrensvärd medverkar på Female Founders

Stina Ehrensvärd, vd och grundare av Yubico den ledande leverantören av säkerhetsnycklar för hårdvaruautentisering, medverkar den 10 april på Female Founders på Musikaliska, ett event arrangerat av Di Digital

För tredje året i rad anordnar Di Digital konferensen Female Founders. "Det är Sveriges bästa startupgrundare som pitchar på Female Founders. Kvaliteten är otroligt hög och blir bättre för varje år", säger Cornelia Andersdotter, projektledare för Female Founders. Vinnarna av pitch-tävlingen vid Startup Tour i Stockholm kommer bland annat att vinna en resa till New York för att där pitcha för en internationell publik, på Svensk-amerikanska handelskammarens mötesplats Gateway på Manhattan.

Yubico´s grundare och vd Stina Ehrensvärd, har vunnit KTHs stora pris, listas som Sveriges kvinnliga Entreprenör av Veckans Affärer två gånger, samt utsedd av tidningens Forbes och Inc. som en av världens ledande kvinnor inom tech, kommer att intervjuas på scen och prata om hennes resa och utvecklingen av säkerhetsnyckeln YubiKey, nyckeln som stoppar ID stöld på nätet för storbolag, människorättsaktivister och miljontals individer över hela världen.

Tillsammans med andra kvinnliga entreprenörer blir de intervjuade av Miriam Olsson Jeffery, moderator för eventet och Di:s korrespondent i Silicon Valley.

Om Di Digital

Di Digital är en del av Dagens industri och är nyhetsledande i bevakningen av tech, startups och nätkultur. Di Digital genomför årligen flertalet event runt om i landen med fokus på den svenska tech-scenen.

Om Yubico

Yubico grundades 2007, i Stockholm, med uppdraget att göra säker inloggning lätt och tillgänglig för alla. Yubicos huvudprodukt, YubiKey, är en säkerhetsnyckel som med en enkel touch levererar säker inloggning till onlinetjänster och servrar.

I nära samarbete med ledande aktörer och internetföretag skapade Yubico FIDO U2F, FIDO2 och WebAuthn, öppna autentiseringsstandarder, som har antagits i stora online-plattformar och webbläsare, vilket möjliggör bl.a. lösenordsfri inloggning och ett säkrare internet för miljarder människor.

Yubico har kontor i Sverige, Storbritannien, Tyskland, USA, Australien och Singapore. För mer information, se www.yubico.com/se/

Kommentarer (0)

Kommentera