​Yves Rocher lanserar kostnadsfri och avancerad hudanalys i butiker

Hudanalysverktyget MSA pro från Monaderm - nu i Yves Rochers butiker

Efter lanseringen i Yves Rochers flaggskeppsbutik på Champs-Élysées i Paris har nu turen kommit till Yves Rochers svenska butiker. Från april erbjuds kunder kostnadsfri hudanalys med hjälp av den avancerade tekniken bakom hudanalysverktyget MSA pro från Monaderm. På fem minuter får kunden en komplett analys av huden och en skräddarsydd rekommendation för bästa möjliga hudvård.

Nu lanserar Yves Rocher kostnadsfri hudanalys i svenska butiker. Snabbt och enkelt men avancerat och sofistikerat. Så fungerar Yves Rochers hudtest med hjälp av den elektroniska mätenheten MSA pro. Verktyget läser av huden och dess elasticitet, fuktighet, rynkor, pigmentering, talgproduktion och lyster. Baserat på analysen, som tar cirka fem minuter, kan personalen ge expertråd om hur man bäst tar hand om huden och vilka produkter som gör allra bäst nytta för just det individuella behovet.

Med satsningen får kunderna svart på vitt hur de bäst kan ta hand om sin hud och få den att må ännu bättre. Efter succén i våra butiker i Paris ser vi fram emot att införa en helt ny nivå av råd och kunskap till våra kunder i butikerna. Särskilt roligt är det att vi kan erbjuda detta helt kostnadsfritt. Jag är helt säker på att våra kunder kommer att älska detta, säger Sara Bertram, Marknadschef Yves Rocher.

Yves Rocher erbjuder kvinnor, över hela världen, skönhet från växtriket. Med en unik affärsmodell och kontroll över hela produktionskedjan, från planta till hud, har Yves Rocher vunnit kvinnors hjärtan över hela världen.

• hudvård