Halvårsresultat som slår rekord för Zalaris

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2015 08:00 CEST

Zalaris, en ledande leverantör av löne- och HR-tjänster, fortsätter att leverera starka kvartalsresultat. Under andra kvartalet har företaget nått en intäktsökning inom alla segment, vilket lett till en ökning av totalintäkten med 29,9 % jämfört med Q2 2014. Intäkten ligger nu på 92 miljoner NOK. EBIT för årets första halva var 10,0 %.

"Vårt team har jobbat hårt med att skapa värde åt våra kunder och aktieägare. Vi ser fortsatta förbättringar och en fortsatt positiv utveckling inom organisationen och vi utnyttjar den positiva stämning som skapats av våra första 12 månader som börsnoterat företag på Oslo-börsen", säger Hans-Petter Mellerud, VD och grundare av Zalaris.

Zalaris betjänar fler än 170 000 anställda med sina löne- och HR-tjänster, inklusive vissa av de största företagen i Norden. I juni började man leverera tjänster till TeliaSonera i Norge efter ett lyckat projekt som slutfördes i tid. Dessutom löper förberedelserna för leverans av tjänster till ett svenskt Global Fortune 500-företag med cirka 20 000 medarbetare som avtalades i januari enligt planen. Målet är att ha driften igång i januari 2016.

"Vi fortsätter att se ett starkt intresse för vår molnlösning. Våra investeringar i kapacitet för affärsutveckling börjar löna sig i form av ökat intresse från nya potentiella kunder för våra produkter och tjänster och vi får även fler kunder inom ett större geografiskt område", säger Hans-Petter.

Han tycker det är särskilt glädjande att kunna rapportera att Zalaris har valts ut av ett av de mest välkända Norska statsägda företagen som leverantör av ett komplett utbud av molnbaserade tjänster. Avsikten är att underteckna kontraktet under Q3 2015.

Zalaris tillhandahåller kompletta lösningar för outsourcing av lön med branschledande erfarenhet och kunskap inom HR för större företag. Vi erbjuder våra kunder gränslösa och kostnadseffektiva HR-processer, cloud-baserade systemlösningar och konsultation inom lön och personaladministration. Zalaris är SAP BPO partner och är i dagsläget verksamma i hela Norden, Baltikum, Polen och Indien och vi fortsätter att expandera och växa.