Zalaris utökar samarbetet med ledande kund avseende SuccessFactors med molnbaserade tjänster inom Norden, Baltikum och Polen

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2016 09:47 CET

Zalaris fortsätter att befästa sin framgångsrika roll som leverantör av molntjänster baserade på SAP SuccessFactors genom att annonsera ett utökat engagemang med en av sina största kunder och samtidigt sin största implementation av SuccessFactors.

Den utökade molnleveransen omfattar Employee Central och Employee Central Service Center med målsättningen att förbättra kundens interna HR Shared Service Operation för cirka 32,500 anställda inom Norden, Baltikum, och Polen

“Företag vänder sig till Zalaris för att optimera sin verksamhet, sina processer och sin teknologi inom HR såväl som den övergripande strategin för sin personal. Vårt molnbaserade erbjudande kompletterar beprövade sätt som vi redan idag hjälper företag med inom just HR innovation. Avtalet speglar det förtroende som våra kunder visar Zalaris när deras behov växer fram”, kommenterar Hans-Petter Mellerud, Zalaris CEO.

Kompletteringen av molnbaserade tjänster baserade på SuccessFactors Employee Central Service Center möjliggör ett enhetligt processtöd för de anställda. Samtidigt förstärker lösningen produktiviteten hos kundernas organisationer inom HR Shared Services. En full integration med Zalaris portal möjliggör datavalidering på källnivå såväl som en högkvalitativ processtjänst för lön och resa över landsgränserna.

Zalaris blir SAP Gold Partner

Zalaris tillväxt inom molntjänster hänger också samman med företagets position som den största SAP-partnern med fokus på HCM-lösningar (human capital management) och HCM-tjänster i Norden. Företaget — som idag är SAP Gold Partner tack vare sitt goda resultat och värde för kunderna — erbjuder en modern HR-molnupplevelse som det är enkelt för medarbetarna och ledningen att börja använda.

”Zalaris bygger konsekvent sin verksamhet på SAP SuccessFactors innovativa och holistiska lösningsportfölj i Norden och skapar på så sätt ett komplett marknadsutbud utan motsvarighet för nordiska och baltiska företag i deras arbete med att omvandla HR-processerna”, säger Antti Soini, Nordenchef för HCM-lösningar inom SAP. ”Vi gratulerar Zalaris till ännu ett unikt kundavtal.”

Zalaris tillhandahåller kompletta lösningar för outsourcing av lön med branschledande erfarenhet och kunskap inom HR för större företag. Vi erbjuder våra kunder gränslösa och kostnadseffektiva HR-processer, cloud-baserade systemlösningar och konsultation inom lön och personaladministration. Zalaris är SAP BPO partner och är i dagsläget verksamma i hela Norden, Baltikum, Polen och Indien och vi fortsätter att expandera och växa.