Hans-Peter Lindqvist har utsetts till styrelseordförande i ZeroLime

Hans-Peter Lindqvist har utsetts till styrelseleordförande i ZeroLime.

Hans-Peter var VD för Adecco Sverige mellan 2005-2011. Under den större delen av sin tid på Adecco var Hans-Peter vice ordförande i Almega, Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag.
Hans-Peter har tidigare varit VD på Rica Hotels och Accor.
Några av Hans-Peters övriga styrelseuppdrag är: F 12 Gruppen, Military Work, Adman 100 språk och Vidbynäs Gård & Konferens AB.

"Förutom att vi nu stärker upp vår styrelse med Hans-Peter så har även Kristina Langhammer utsetts till styrelseledamot, Kristina är doktor i psykologi och Associate Professor at Södertörns Högskola. Nu har vi riggat med riktigt bra kompetens i styrelsen för vår fortsatta expansion" - säger ZeroLimes VD & Grundare Mats Wernheim.

• screening
  • strukurerad intervju
  • innovativ rekrytering
  • urval
  • zims
  • digital interview
  • digital interjvu
  • cvvideo
  • videocv
  • video och webbaserad rekrytering
  • video & webbaserat rekryteringsverktyg
  • videorekrytering
  • rekryteringssystem
  • rekryteringsverktyg
  • zerolime
  • kristina langhammer
  • hans-peter lindqvist

ZeroLime erbjuder video- och webbaserade lösningar för rekrytering och bemanning. Genom att använda dessa lösningar kan företag effektivisera sin verksamhet och drastiskt sänka kostnaderna för sin personalhantering. Utöver strukturerade intervjuer via smartphone/webbintervjuer ger ZeroLimes lösning även ett helautomatiserat stöd för tester (t ex kompetens eller personlighetstester).

Företaget grundades av Mats Wernheim och störste ägare är Mannerheim Invest AB.

Niklas Jardeby

Presskontakt vd 073-240 90 92