Hans-Peter Lindqvist har utsetts till styrelseordförande i ZeroLime

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2014 12:23 CEST

Hans-Peter Lindqvist har utsetts till styrelseleordförande i ZeroLime.

Hans-Peter var VD för Adecco Sverige mellan 2005-2011. Under den större delen av sin tid på Adecco var Hans-Peter vice ordförande i Almega, Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag.
Hans-Peter har tidigare varit VD på Rica Hotels och Accor.
Några av Hans-Peters övriga styrelseuppdrag är: F 12 Gruppen, Military Work, Adman 100 språk och Vidbynäs Gård & Konferens AB.

"Förutom att vi nu stärker upp vår styrelse med Hans-Peter så har även Kristina Langhammer utsetts till styrelseledamot, Kristina är doktor i psykologi och Associate Professor at Södertörns Högskola. Nu har vi riggat med riktigt bra kompetens i styrelsen för vår fortsatta expansion" - säger ZeroLimes VD & Grundare Mats Wernheim.

ZeroLime erbjuder video- och webbaserade lösningar för rekrytering och bemanning. Genom att använda dessa lösningar kan företag effektivisera sin verksamhet och drastiskt sänka kostnaderna för sin personalhantering. Utöver strukturerade intervjuer via smartphone/webbintervjuer ger ZeroLimes lösning även ett helautomatiserat stöd för tester (t ex kompetens eller personlighetstester).

Företaget grundades av Mats Wernheim och störste ägare är Mannerheim Invest AB.