Manpowers varslade personal är välkommen till ZeroLime

När bemanningsföretagen varslar anställer uppstickaren ZeroLime hundratals personer. Hemligheten är låga priser och snabb hantering eftersom all anställning och uthyrning av personal helt sker via webben.

Ny statistik från Bemanningsföretagen visar att tillväxten inom bemanningsbranschen har bromsats upp under årets tredje kvartal. Nu varslar etablerade bemanningsföretag som Manpower sin personal, men när de stora varslar så anställer uppstickaren ZeroLime hundratals personer.

- Vi anställer gärna personal från Manpower och andra i branschen . Vi har behov av flera hundra personer inom främst kontor, administration och ekonomi , säger Christian Hultén, vd på ZeroLime, världens första helt webbaserade bemanningsföretag.

När andra bemanningsföretag varslar vädrar uppstickaren ZeroLime morgonluft. Genom ett helt unikt sätt att hantera anställningar och uthyrning av personal till företag via deras webbtjänst Zerolime.se kan de pressa kostnaderna för företagen samtidigt som de betalar högre lön till personalen än konkurrenterna.

- Vi lanserar vår tjänst när de flesta ser över sina leverantörsavtal och priser. Vi har dessutom som första bemanningsföretag infört prisgaranti där vi alltid garanterar 5 procent lägre priser än våra konkurrenter, säger Christian Hultén, vd på ZeroLime.

Efter flera lyckade rekryteringsevent på Sturecompagniet har ZeroLime nu flera tusen personer i sitt system. På torsdag den 6 november klockan 18:00 är det dags för ytterligare ett rekryteringsevent på Sturecompagniet.

Företaget står också finansiellt starkt efter att finansmannen Gunnar Mannerheim investerat stort i bolaget.

Kontakt: Christian Hultén

Växel: +46 (0) 8 514 90 000

Mobil: +46 (0) 70 598 08 60

E-post: christian.hulten@zerolime.se

ZeroLime är världens första helt webbaserade personaluthyrningsföretag. Genom att göra det enklare att hyra personal kommer ZeroLime att revolutionera den traditionella bemanningsbranschen. Zerolime har kollektivavtal med Unionen och är medlemmar hos Bemanningsföretagen och Svenskt Näringsliv.

Företaget grundades 2006 av serieentreprenören Mats Wernheim och webbtjänsten lanseras hösten 2008. Företag och organisationer hyr enkelt och snabbt in kvalitetssäkrad personal till lägre pris än övriga marknadsaktörer. Målet är att rankas som en av Europas ledande aktörer år 2012.

Nedladdningsbara bilder finns på: http://www.zerolime.se/press/

• Anställningsfrågor, kollektivavtal

• zerolime