Pressmeddelande -

​Niklas Jardeby ny vd för ZeroLime: ”Nu satsar vi på att få full effekt av sammanslagningen”

Efter ZeroLimes förvärv och sammanslagning med PrimeLink i september har styrelsen nu beslutat att göra ett ledningsbyte – detta för att driva på bolagets fortsatta utveckling. Niklas Jardeby, medgrundare och tidigare vd för PrimeLink, blir ny vd för ZeroLime Sweden AB medan bolagets tidigare vd Mats Wernheim kliver av från sin post.

– Efter en större sammanslagning som den mellan ZeroLime och PrimeLink behövs ofta någon form av nystart för att inte riskera att tappa fart. Vi tror fortsatt mycket på det bolag och den företagsidé som byggts upp och som gjort ZeroLime så framgångsrikt genom åren, men tror också att en förändring är nödvändig för att fortsätta utvecklas i samma snabba takt. Styrelsen har därför beslutat att ett ledningsbyte är rätt steg för att ge bolaget rätt förutsättningar för att fortsätta utvecklas och växa, säger Hans-Peter Lindqvist, styrelseordförande för ZeroLime.

Efter flera år i branschen har Niklas Jardeby lång erfarenhet av att leda bolag och har även byggt upp en bred kunskap kring systembehov hos bemanningsföretag. Niklas kommer närmast från en vd-post på PrimeLink, ett bolag som han även grundade och var delägare i, och var dessförinnan vd för bolaget Intelliplan. Nu ser han fram emot att bygga vidare på de synergier som uppstått genom sammanslagningen av ZeroLime och PrimeLink.

– I september förra året köpte ZeroLime upp PrimeLink. Sedan dess har bolagen jobbat på som vanligt parallellt, men nu satsar vi för att få full effekt av våra satsningar och maximera synergierna av sammanslagningen. Ledningsbytet ger en nystart som hjälper oss att öka utvecklingstakten genom såväl besparingar som ökad omsättning, säger Niklas Jardeby, ny vd för ZeroLime.

– Genom att bygga ihop systemen får vi en tydligare struktur för säljarbetet, support till kunder samt utveckling och integrering med andra system. Samtidigt fortsätter vi jobba efter samma filosofi som tidigare. Både ZeroLime och Primelink har stuckit ut på marknaden genom att vara öppna för integrering med andra system, och det arbetet fortsätter i samma anda som tidigare. Jag är säker på att ZeroLime har fortsatt stor potential växa och ser väldigt mycket fram emot att ta mig an detta nya kapitel i bolagets utveckling, fortsätter han.

• bemanning
  • vd-byte
  • vd
  • rekrytering
  • rekryteringsverktyg
  • zerolime

Om ZeroLime
Våra systemlösningar används av ca 50 företag fördelat på ca 800 användare, tusentals konsulter som tidrapporterar via mobilen och drygt en miljon kandidater.

ZeroLime erbjuder helt molnbaserade systemstöd för både rekrytering och bemanning. Vi satsar för framtiden med utveckling av fler tjänster och vi fortsätter på spåret att vara ett öppet alternativ där man som kund kan välja vilka andra system/appar/tjänster man vill integrera i sin systemlösning.

ZeroLime har moderna och automatiserade integrationer mot marknadens olika lön- och ekonomisystem för korrekta löner till anställda och rätt fakturor till kunder. www.zerolime.se

Niklas Jardeby

Presskontakt vd 073-240 90 92