Nordens första videointervjulösning

ZeroLime lanserar ”Video Interview Solution” med unikt stöd för inspelade intervjusvar och onlineintervjuer via webbkamera.

Intresset för att använda video i olika delar av rekryteringsprocessen fortsätter att öka och för att möta denna ökade efterfrågan lanserar ZeroLime en ”Video Interview Solution”, som är en webbaserad videointervjuapplikation med unika funktioner för både inspelade intervjuer och liveintervjuer.

Företag kan enkelt effektivisera sin hantering av anställningsintervjuer genom att hyra in sig på plattformen, oavsett vilka andra system de har. På liknande sätt som de idag mailar ut inbjudningar till telefonintervjuer eller fysiska anställningsintervjuer, kan rekryterare nu skicka standardiserade eller skräddarsydda intervjufrågor som besvaras via webbkamera. Alternativt kan de, via intervjulösningen, i realtid genomföra onlineintervjuer med intressanta kandidater. Kandidaterna får en länk till en ”intervjuportal” där de besvarar frågorna eller genomför en onlineintervju. Dessa intervjusvar, videopresentationer eller onlineintervjuer kan sen skickas vidare internt eller externt.

För att stödja intervjuprocessen har ZeroLime skapat en omfattande ”frågebank” där det finns färdiga intervjumallar, möjlighet att enkelt ladda upp ett eget intervjuformulär, men också möjlighet att välja frågor inom en mängd olika områden (ekonomi, IT, service, försäljning, administration etc.) för att sätta ihop en intervju.

”Den här produkten är ett resultat av många möten med flera stora företag som önskat använda videointervjuer utan att behöva göra större förändringar i sina befintliga system. Denna typ av system har framgångsrikt använts i t ex USA under flera år och vi är riktigt stolta att kunna lansera en komplett videointervjulösning för den nordiska marknaden redan nu i oktober”.säger Christian Hultén, VD på ZeroLime.

• webcam chat
  • video interview system