Sturecompagniet bättre än Arbetsförmedlingen

Det blev en succé när världens första helt webbaserade bemanningsföretag Zerolime.se bjöd arbetssökande till Sturecompagniet. Närmare 300 personer ville veta hur en anställningsintervju via webbkamera går till.

Zerolime vill anställa 300 personer inom främst kontor och administration, men eftersom Arbetsförmedlingen i Solna vägrade förmedla jobben har företaget tvingats hyra Sturecompagniet för att locka till sig arbetssökande.

- Det är en succé. Folk är väldigt nyfikna på vårt koncept, säger Mats Wernheim, grundare av Zerolime.

Redan inbjudan till minglet har resulterat i ett stort antal registreringar för att söka jobb hos Zerolime. En ny presentation på Sturecompagniet är redan planerad till den 25 september.

- Succén med communityn Facebook har visat att folk är beredd att lägga lite tid på att skapa en profil av sig själv på nätet och hos oss får de dessutom ekonomisk ersättning för vad de fyller i, säger Mats Wernheim.

Zerolime, som grundades 2006, har utvecklat en plattform där alla intervjuer och administrationen av jobbsökande samt uthyrning av personal sker på webben.

Bemanningsbranschen omsätter idag 20 miljarder kronor om året och de 125 största företagen hade under 2007 sammanlagt 55000 årsanställda, eller mer än en procent av arbetskraften enligt branschorganisationen Almega. Uthyrning av personal ökade med 24 procent andra kvartalet i år i jämförelse med samma kvartal 2007, enligt Almega.

Kontakt: Mats Wernheim

Växel:+46 (0) 8 514 90000

Mobil: +46 (0) 70 282 58 90

E-post:mats.wernheim@zerolime.se

Zerolime är världens första helt webbaserade personaluthyrningsföretag. Genom att göra det enklare att hyra personal kommer ZeroLime att revolutionera den traditionella bemanningsbranschen. Företaget grundades 2006 av serieentreprenören Mats Wernheim och webbtjänsten lanseras hösten 2008. Företag och organisationer hyr enkelt och snabbt in kvalitetssäkrad personal till lägre pris än övriga marknadsaktörer. Målet är att rankas som en av Europas ledande aktörer år 2012.

Nedladdningsbara bilder finns på: http://www.zerolime.se/press/

• Anställningsfrågor, kollektivavtal