Ytterligare två företag väljer ZeroLimes videobaserade rekryteringsverktyg

Allt fler kunder hänger nu på trenden med att använda video i rekryteringsprocessen. Rekryterande företag ser möjligheten att profilera sig genom att använda video i sina platsannonser och att effektivisera urvalsprocessen med intervjuer via webbkamera.

”Vi har nu skrivit avtal med Reffekt samt ett bemanningsbolag. Tidigare i veckan skrev vi avtal med GM Marknadskommunikation, säger Christian Hultén, VD på ZeroLime som räknar med en fortsatt utveckling mot användande av video vid rekrytering och därmed fortsatt stor efterfrågan på ZeroLimes produkter.

”Vi ser verkligen fram emot att ytterligare effektivisera vår rekrytering med ZeroLimes videobaserade system. Genom att ge sökande möjligheten att berätta mer om sig själva direkt när de skickar in sin ansökan till oss kan vi fokusera på kandidaters personlighet tidigt i rekryteringsprocessen. Att enkelt kommunicera med sökande via mail och sms i ZeroLimes system kommer också minska administrationen och öka kvaliteten i kandidathanteringen”, säger Erica Molin, personalchef på Reffekt.

Om Reffekt
Reffekt är ett konsult- och säljbolag som har lång erfarenhet av att samarbeta med våra uppdragsgivare genom att göra det vi är bäst på och brinner för, att skapa, utveckla och vårda relationer och affärer. Vår viktigaste framgångsfaktor är våra medarbetare, därför har våra värderingar tagits fram gemensamt på företaget. Hos oss arbetar vi utifrån våra värderingar.

• företag som har nyanställt
  • rekryeringsverktyg
  • bemanningsverktyg