ZeroLime förvärvar Primelink med affärssystemet eBemanning - blir helhetsleverantör till rekryterings- och bemanningsföretag

Genom ZeroLimes förvärv av Primelink med affärssystemet eBemanning, kopplas en av marknadens effektivaste rekryteringslösningar samman med ett komplett systemstöd för bemanning. Det sammanslagna bolaget kommer att effektivisera många bemanningsföretags vardag. Den integrerade lösningen används redan idag av många namnkunniga bemanningsföretag, bland annat TNG och Jurek.

Bemanningsbranschen har länge varit svältfödd på alternativ när det handlar om systemstöd. Valet har stått mellan att själv utveckla kostsamma system eller att köpa ett system för alla processer. Ett bemanningsföretag har, utöver lön- och ekonomisystem, ofta behov av systemstöd inom flera olika processer, exempelvis rekrytering, bemanning och försäljning. Men det har inte funnits några fullt integrerade lösningar mellan fullvärdiga system förrän nu.

Genom sammanslagningen av ZeroLime och Primelink skapas en integrerad helhetslösning som ger en högre kvalitet i hela rekryterings- och bemanningsprocessen. Bemanningsföretaget kan nu välja fullt utvecklade och moderna system för samtliga processer utan att ge avkall på samverkan mellan systemen.

För kandidaten och konsulten ökar möjligheten att automatiskt bli korrekt matchad mot önskade uppdrag, utan att själv vara tvungen att skanna jobbannonser.

Vi har använt den integrerade lösningen i några år och är väldigt nöjda. Genom sammanslagningen kan vi nu se fram emot ännu fler tidsbesparande processer” säger Shervin Razani, VD & Grundare på Jurek Bemanning.

”Mycket glädjande nyheter med samgåendet, vi är idag nöjda kunder till både Zerolime och Primelink (eBemanning) och har de båda systemen integrerade med varandra. Den här förändringen kommer underlätta vår digitaliseringsresa med att skapa ännu bättre integrationer och gränssnitt för våra användare samt ytterligare öka våra kandidaters och vår personals användarupplevelse” säger Åsa Edman Källströmer, VD TNG Group AB.

Mats Wernheim, VD & Grundare för ZeroLime, berättar: ”Genom förvärvet breddar vi vårt erbjudande och blir en trygg helhetsleverantör för bemanningsbranschen”.

För mer information kontakta:

Mats Wernheim, VD ZeroLime

mats.wernheim@zerolime.se