Nyhet -

Hallå där, Outi Luiro, hur känns det att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare för fjärde året i rad?

”Det känns fantastiskt och är ett viktigt kvitto på att vi på Zest Bemanning lever som vi lär. Jag har en passion för kvalitet inom välfärdssektorn och vill bidra till att hälso-och sjukvård, äldreomsorg, skolor och förskolor ska ha välutbildade och engagerade medarbetare. Mitt bidrag är Zest Bemanning och vi är gärna förebilder för offentlig sektor när det gäller arbetsvillkor och löner".

Mitt engagemang grundar sig i att jag är i grunden är sjuksköterska och som tog min examen i Lund i mitten av 1980-talet. Jag älskar sjuksköterskeyrket och trots att jag har lämnat vården för andra branscher har jag alltid behållit en timanställning och ständigt återkommit till vården. Jag saknar vården och älskar att jobba i den. Jag har bland annat jobbatpå thoraxkirurgen och neurokirurgen med intensivvård, i hemsjukvård och på särskilda boenden i äldreomsorgen, nu arbetar jag av och till inom avancerad hemsjukvård och hospice. Jag är hängiven att utveckla vården och omsorgen och numera även skolan med pedagoger och elevhälsa som i mångt och mycket har samma situation, problem och möjligheter som vården.

Det är många som flyr sina offentliga tjänster, vi ser det inom skola, vård och omsorg och jag är glad över att företag som vårt bidrar till att locka tillbaka duktiga människor till dessa viktiga jobb.

Våra anställda får bra löner, men viktigare är att de arbetar i ett sammanhang där arbetsvillkoren är bra, där det känns meningsfullt att gå till jobbet och där det är möjligt att arbeta självständigt och få lov att utvecklas.”

Outi Luiro