Zimpler är med på STING Day 2016

Nyhet   •   Maj 25, 2016 13:08 CEST

Zimpler på Stingday 2016

Zimpler, en dedikerad mobil betaltjänst för onlinespel, har blivit utvalda att delta på STING Day 2016. STING Day, som arrangeras av affärsinkubatorn Stockholm Innovation and Growth, samlar de 60 hetaste startupbolagen inom tech-sektorn i Sverige, fler än 150 investerare från 11 länder samt intressanta branschprofiler.

“Vi ser fram mot att delta på STING Day och få möjlighet att tala med intressanta branschpersoner om hur Zimpler sätter en ny global standard för den mobila betalningsupplevelsen inom onlinespel, säger Kristofer Ekman Sinclair, vd och en av grundarna bakom Zimpler.

Zimpler, som lanserades tidigare i våras, är utvecklad med syftet att förenkla mobila betalningar inom onlinespel, och samtidigt ge användarna kontroll över sitt totala spelande. Tjänsten erbjuds redan av fler än 200 spelsajter globalt.

Bakom Zimpler står svenska Smart Payments Nordic med tillstånd från Finansinspektionen.

Om Smart Payments Nordic
Smart Payments Nordic är ett ledande företag inom fintechområdet med fokus på mobilbetalningar för onlinespel. Bakom bolaget, som grundades 2012, står en rad personer med mångårig erfarenhet från fintech- och spelindustrin i Sverige och världen. Bolaget har tillstånd att bedriva verksamheten från Finansinspektionen i Sverige. Zimpler finns inledningsvis på cirka 200 spelsajter runtom i världen. Bolaget med kontor i Stockholm och Göteborg har idag 20 anställda.

För mer information, vänligen kontakta:
Kristofer Ekman Sinclair, VD och medgrundare av Zimpler
Mail: kristofer@zimpler.com