​Zimpler blir medlem i branschföreningen SweFintech

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2018 14:38 CEST

SweFinTech är branschföreningen som vänder sig till bolag som till största delen arbetar med finansiella tekniklösningar. Branschföreningen fungerar som en kontaktyta gentemot branschens tillsynsmyndighet Finansinspektionen, och fungerar som en plattform för fintech-bolag att dela med sig av kunskap och erfarenhet inom branschen.

Zimpler går med i SweFintech för att de fungerar som en mycket bra plattform för att skapa en välfungerande FinTech-marknad i Sverige. Plattformen vänder sig till relevanta tjänstemän, myndigheter, byråer, politiker och andra näringslivsorganisationer. De anordnar även nätverksmöten och evenemang för SweFintechs medlemmar.

“Vi är jätteglada över att ha gått med i SweFintech! Mycket har hänt i Sverige på kort tid. När Zimpler AB grundades 2012 var “fintech” inte ens ett etablerat begrepp. Idag är det en bransch som kännetecknas av innovation och stark tillväxt. Men med det kommer också många nya utmaningar. Som ett litet snabbväxande bolag på endast 40 personer känner vi en stor trygghet att kunna vara en del SweFintechs nätverk och plattform“, säger Zimplers VD Kristofer Ekman Sinclair.

Om Zimpler

Zimpler är ett ledande företag inom fintechområdet med fokus på mobilbetalningar Bakom bolaget står en rad personer med mångårig erfarenhet från fintech i Sverige och världen. Bolaget har tillstånd att bedriva verksamheten från Finansinspektionen i Sverige. Bolaget med kontor i Stockholm, Göteborg, Haparanda och Berlin har idag 38 anställda.

www.zimpler.com