Alimak Hek

Det är ingen slump att Alimak Hek med dess starka varumärken är världsledande inom kuggstångsdrivna hissar. I över 65 år har de arbetat hårt med att ta fram produkter och lösningar som gett unika erfarenhet som är svåra för konkurrenter att matcha.

Företaget finns representerade på sex kontinenter och är en global leverantör. I de flesta av hissarna följer också en ram levererad av Zone Systems med ut i världen.

- Ramen används i modulära bygghissar. I ramen placeras en utbytbar skylt som anger lastkapacitet. Hissarna är modulära och flexibla och kan byggas om av kunden vad gäller korgstorlek, prestanda och lastkapacitet, mm. När hissen byggs om av kund så ändras också datauppgiften för lastkapacitet och dataskylten byts på ett enkelt sätt med ramarna från Zone Systems. Och ramarna är helt i linje med våra högt ställda krav på kvalité säger Pär Lundqvist, strategisk inköpare på Alimak Hek.

- Det finns inga genvägar till kvalitet, avslutar Pär som lovar att Alimak Hek oavbrutet fortsätter jobba för att uppfylla och överträffa kundens högt ställda förväntningar på utrustning och tjänster.

• Fastigheter, fastighetsförvaltning

• ramar