ZTE certifieras av TM Forum

Den 22 november 2013 – ZTEs ZSmart BSS/OSS V8 har uppnått TM Forums Frameworx 12.0 Conformance Certification.

TM Forums Frameworx Conformance Certification är en oberoende kontroll av hur en lösnings affärsprocesser och informationsmodeller går i linje med de branschstandarder som finns i Frameworx, däribland Business Process Framework (eTOM) och Information Framework (SID). Att ZSmart BSS/OSS V8 uppnår certifieringen och de krav som TM Forum ställer visar att lösningen kan hjälpa operatörer att effektivt minska sina konstruktions- och driftkostnader samtidigt som det främjar en stabil nätverksutveckling för nya operatörer på de snabbföränderliga marknaderna.

– Vi ser just nu en stor efterfrågan på lösningar för att reducera komplexiteten och öka flexibiliteten inom IT stödsystemen. Vårt kunderbjudande för BSS/OSS är framtaget med just de egenskaperna som ledstjärna, säger Thomas Granström, Sverigechef på ZTE.

ZTEs ZSmart BSS/OSS V8 är den senaste mjukvaran och servicesviten baserad på samordnad SOA-arkitektur och erbjuder end-to-end stöd till operatörerna som kan kombineras och konfigureras för att hantera kunders behov och de snabbt föränderliga marknaderna de är verksamma inom. Med intelligent laddning och policykontroll kan operatörerna genomföra smartare driftoperationer, slutföra OSS-uppdateringar och IT-återuppbyggnad samt skapa strategier för mer precis marknadsföring.

Certifieringslänk:

Mer information:
Jenny Lönnquist
AxiCom
Mobil: 070 775 89 57
Mejl: jenny.lonnquist@axicom.se

Om TM Forum
TM Forum är en global branschorganisation som ZTE varit medlem av sedan 2001 och som är betrodd av några av världens största företag och tjänsteleverantörer för att hjälpa dessa att utvecklas och lyckas i den digitala ekonomin.  För mer information om TM Forum, vänligen besök: www.tmforum.org

• Nätverksprodukter

• bss