ZTE rankas på topp tre-listan över världens främsta videokonferensleverantörer

Den 20 december 2013 – I den senaste rapporten från Wainhouse Research rankades ZTE på topp tre-listan över världens främsta leverantörer av videokonferenslösningar.

Enligt rapporten SpotCheck Group Video Conferencing Q3-2013 från Wainhouse Research uppnådde ZTE en marknadsandel om 12 procent för sina slutenheter, vilket är den högsta andelen bland samtliga globala leverantörer. I Asien-Stillahavsområdet var ZTE den ledande leverantören av videokonferenser med 27 procents marknadsandel i infrastruktursintäkter.

Under det gångna året lanserade ZTE en serie av videokonferenslösningar. På Infocomm Expo i USA lanserade ZTE sin första terminal för videokonferenser med stöd för H.265-protkollet och under Beijing Communication Expo lanserades TrueSee T900-terminalen med stöd för fyra HD 1080p60. Under 2013 blev även ZTE den enda leverantören av videokonferenslösningar som mottog kvalificeringen ”Audio/Video Qualification Excellence Award”av China Association of Recording Engineers.

–  ZTEs innovation inom högeffektiv videokodning och säkerhet möter de allt högre kraven från kunder på den nordiska marknaden. Vi har under de senaste två decennierna gjort stora satsningar på forskning och utveckling inom området och vi förfogar nu över en produktportfölj som vi hoppas kan uppmärksammas av ännu fler kunder och partners, säger Thomas Granström, Sverigechef på ZTE.

ZTE har som mål att öka sin globala tillväxt inom videokonferenslösningar och de årliga FoU-investeringarna inom området överstiger intäkterna med 10 procent. ZTEs utbud av videokonferensprodukter och lösningar omfattar bland annat en videokonferensplattform, både enskilda terminaler och terminaler för konferensrum samt det integrerade TrueSee-systemet. De integrerade lösningarna och produkterna har använts inom flera olika områden, så som vid konferenser, utbildningar, vid katastrofhjälp och försäkringstjänster.

Mer information:
Lina Perdius