ZTE tar sig in på andraplats på globala IPTV

Pressmeddelande   •   Jul 12, 2013 10:00 CEST

12 juli 2013 – ZTE rankas nu som tvåa på den globala IPTV marknaden. Det visar Market Leader Report[1] från Multimedia Research Group (MRG) som undersökt 100 IPTV leverantörer av hård- och mjukvara, och som nu rankar ZTE som global tvåa inom tre olika produktkategorier.

ZTE tar pallplats avseende (marknadsandel inom parentes):
·  Video On Demand (11,3%)
·  Middleware (18,3%)
·  STB (Set-Top-Boxes) (18,1%)

ZTE har hittills byggt 48 kommersiella IPTV nät med en kapacitet på drygt 20 miljoner användare. Bolaget tillhandahåller funktioner som tillåter anslutning till sociala nätverk och videositer, videotelefoni och åtkomst till app-butiker på nätet. Med dessa funktioner vill man ge bredbandsoperatörerna en möjlighet att konkurrera med OTT (over-the-top) TV och göra IPTV STB till hemmets underhållningscenter.

”Vi är jätteglada för denna oberoende värdering av våra insatser och kommer fortsätta att leverera öppna, innovativa, integrerade och kostnadseffektiva lösningar till våra kunder”, säger Magnus Isaksson, CTO för Norden på ZTE.

Mer information:
Lina Perdius
AxiCom
Mobil: 070 018 78 75
Mejl: lina.perdius@axicom.com

[1] Undersökningen omfattar sex regioner: Nordamerika, Latinamerika, Västeuropa, Östeuropa, Asien samt Mellanöstern/Afrika.

Kommentarer (0)