Prisundersøkelse på flybilletter fra Oslo til populære destinasjoner i vår

Press release   •   Jan 27, 2014 09:46 GMT

Oslo, 27.1.2014

Prissammenligning av flybilletter til de mest populære destinasjonene for nordmenn

• Ryanair og Norwegian dominerer i lavpris flybilletter i vår

• Prisforskjellen mellom flyselskaper opp til 2.000 kr til samme destinasjon

Dohop utførte en prisundersøkelse for perioden Februar-April på flybilletter til de syv mest populære destinasjonene fra Oslo. Undersøkelsen ble gjennomført 22. januar 2014. Prissammenligning

Enorme prisforskjeller mellom SAS og Ryanair

Ryanair kommer sterkt ut av prisundersøkelsen, med total dominans i Europa på lavpris. SAS derimot, trekker det korteste strået i hver rute. I tabellen nedenfor ser du prisforskjellene mellom SAS og Ryanair på tur-retur flybilletter inkludert 1 kolli. Reiser du kun med håndbagasje kan du spare ytterligere 230-276 kr hos Ryanair per reise.

Tur-Retur

Tallinn

2,554 kr

2,014 kr

Norwegian kommer også godt ut av prisundersøkelsen, med unntak av Ryanair er Norwegian rimeligst på alle sine ruter bortsett fra København hvor Widerøe dominerer. Når du skal bestille flybilletter lønner det seg alltid å sjekke om den annonserte prisen inkluderer kolli, da mange flyselskaper tar ekstra betalt for dette, noe som kan fort kan øke total summen betraktelig.

Ikke store prisforskjeller til New York

I forrige prisundersøkelse som vi utførte i Oktober skilte det over 3000 kr mellom SAS og Norwegian fra Oslo-New York. I de neste to månedene er denne prisforskjellen betraktelig mindre, da SAS flyr for 4,012 kr og Norwegian for 3,252 kr. SAS og Thai Airways er forøvrig de eneste flyselskapene som flyr direkte tur-retur Oslo-Bangkok i denne tidsperioden, og gjennomsnittsprisen er 9,013 kr hos SAS og 7523 kr hos Thai Airways.

www.dohop.no/away/ finner du en liste over de aller rimeligste flybillettene fra din nærmeste flyplass, uansett destinasjon.

Metode

Tre datoer blir sjekket i hver prisundersøkelse, den første 5. februar, den andre er 19. februar og den tredje 19. mars. Hver reise tilsvarer syv dagers opphold, og gjennomsnittspris av disse tre ukene brukes i sammenligningen. Figuren viser gjennomsnittsprisen til syv populære destinasjoner.

Om Dohop

Dohop.no er en søkemotor for billige flybilletter, hoteller og leiebiler. Dohop er opprinnelig et islandsk selskap opprettet i 2004. Selskapet etablerte seg i Norge i fjor ved Forskningsparken i Oslo. I desember 2013 investerte Opera grunder Jon von Tetzchner i Dohop, og ble selskapets tredje største aksjonær.

Dohop is a technology company in the travel industry. Dohop was founded in 2004 as a website to find connecting flights with low cost airlines.

The Dohop.com flight search engine can find routes and prices for nearly every airline in the world, as well as nice hotels and rental cars. Dohop also offers enterprise solutions for airline and airport websites, in the form of customized verisons of the Dohop.com flight search.

Attached Files

Word document

Comments (0)

Comment

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.