Skip to main content

Blog posts

Platform work – Breaking barriers or breaking bad?

Platform work – Breaking barriers or breaking bad?

Blog posts   •   Nov 05, 2018 14:00 GMT

Platform work is neither good nor bad – it just is. We need to adapt to this reality by finding ways to capitalise on the positive while at the same time counteracting the negative. This needs to be done in a differentiated way, taking account of the great variety in platform work. One-size solutions simply will not fit all.

Quality of life in Germany is more than just making ends meet

Quality of life in Germany is more than just making ends meet

Blog posts   •   Mar 08, 2018 08:00 GMT

Germany’s commanding position in Europe in recent years has largely been due to its reputation as an economic powerhouse. Its place in Europe in years to come may well be defined by its ability to also become a powerhouse for social cohesion and integration.

Lebensqualität in Deutschland zunehmend losgelöst von der Wirtschaftsleistung

Lebensqualität in Deutschland zunehmend losgelöst von der Wirtschaftsleistung

Blog posts   •   Mar 08, 2018 08:00 GMT

Die führende Stellung Deutschlands in Europa in den letzten Jahren war weitgehend auf die Position als Wirtschaftsmacht zurückzuführen. Deutschlands Platz in den kommenden Jahren kann auch durch seine Fähigkeit definiert werden, ein Kraftpaket für sozialen Zusammenhalt und Integration zu werden

Who is providing care home services for older people in Europe?

Who is providing care home services for older people in Europe?

Blog posts   •   Jan 18, 2018 09:00 GMT

In this blog piece Eurofound Research Officer Daniel Molinuevo looks at the changes in care home provision for older Europeans since the economic crisis, and the rising importance of long-term care from both a social and economic perspective.

Europe – a world-class place to live and work?

Europe – a world-class place to live and work?

Blog posts   •   Dec 08, 2017 15:30 GMT

The results from the most recent European Quality of Life Survey show overall progress in the areas of quality of life, quality of society and quality of public services. We have seen improvements for many, although from low points following the economic crisis.

Europa – een van de beste plekken ter wereld om te wonen en te werken?

Europa – een van de beste plekken ter wereld om te wonen en te werken?

Blog posts   •   Dec 08, 2017 15:30 GMT

De Europese enquête over de levenskwaliteit van Eurofound geeft een uniek inzicht in de huidige levenskwaliteit van Europeanen.

Europa, ¿un lugar privilegiado para vivir y trabajar?

Europa, ¿un lugar privilegiado para vivir y trabajar?

Blog posts   •   Dec 08, 2017 15:30 GMT

La encuesta europea sobre calidad de vida de Eurofound proporciona una visión única acerca de la calidad de vida actual de los europeos.

Europa: un luogo di prim’ordine per vivere e lavorare?

Europa: un luogo di prim’ordine per vivere e lavorare?

Blog posts   •   Dec 08, 2017 15:30 GMT

L’Indagine europea sulla qualità della vita (EQLS) di Eurofound fornisce una visione unica sull’attuale qualità della vita dei cittadini europei.

Europa – ein erstklassiger Platz zum Leben und Arbeiten?

Europa – ein erstklassiger Platz zum Leben und Arbeiten?

Blog posts   •   Dec 08, 2017 15:30 GMT

Die von Eurofound durchgeführte Europäische Erhebung zur Lebensqualität bietet einzigartige Einblicke in die aktuelle Lebensqualität der Europäer.

L’Europe: un lieu de vie et de travail de premier plan dans le monde?

L’Europe: un lieu de vie et de travail de premier plan dans le monde?

Blog posts   •   Dec 08, 2017 15:30 GMT

Les résultats de la dernière enquête européenne sur la qualité de vie font état de progrès généraux dans les domaines de la qualité de la vie, de la qualité de la société et de la qualité des services publics.