Mobile Loyalty

Mobile Loyalty Plc inleder förhandlingar om att förvärva Apilogue Mobile Services

Press Release   •   Jun 27, 2013 08:12 BST

Malmö, Juni 27, 2013

Mobile Loyalty Plc, som utvecklar och säljer mobila sök och annonslösningar, (AktieTorget "MOBI SDB") ("Bolaget") meddelade idag att bolaget signerat ett letter of intent om att förvärva Apilogue Mobile Services Ltd.

Möjlighet för varumärken att premiera lojala kunder

Apilogues CRM lösning levererar en möjlighet att via unika QR och streckkoder koppla ihop kampanjer och produkter med konsumenter för att skapa kundlojalitet och addera värde till enskilda konsumenter.  Lösningen kan direkt integreras i Mobile Loyaltys plattform samt i tjänsterna ADONcity och ADONnews men också användas som en egen självständig service. Tjänsten levererar tillsammans med ADONcity och ADONnews en fantastisk möjlighet för varumärken inom detalj och dagligvaruhandeln att kommunicera, mäta och premiera enskilda lojala kunder.

Bolaget grundades av Lars Stenfeldt Hansen 2011 och förvärvet genomförs mellan Mobile Loyalty Plc och moderbolaget till Apilogue - Bele Group.

”Konsumentlojalitet och att veta vad kunderna vill ha och att vara relevant i sin kommunikation är förmodligen den viktigaste marknadsstrategin för varumärke och handel framöver, mobilen kommer att vara det viktigaste medlet för att nå detta” säger Nicklas Gerhardsson. ”Jag tror att Mobile Loyalty är ett företag att hålla ögonen på inom detta, därför ser jag framemot att Apilouge blir en del av Mobile Loyalty Gruppen” säger Lars Stenfeldt Hansen.

”Med ett förvärv av Apilogue adderar vi en mycket intressant funktionalitet som ökar värdet av våra tjänster både för konsument, varumärke och annonsör. Vi får också en språngbräda in på den danska marknaden och med Lars kompetens och nätverk en bra plattform för vidare expansion” säger Nicklas Gerhardsson.

Enligt det signerade LOI kommer köpeskillingen för förvärvet att erläggas genom en emission av aktier till EUR 0.10 med ambitionen att stänga förvärvstransaktionen under sommaren. Köpeskillingen är relativt liten i förhållande till Mobile Loyalty Gruppens balansräkning, men har ett stort strategiskt värde. Förvärvet ligger i linje med Mobile Loyaltys tillväxtstrategi och finansieringsplan och i samband med förvärvet planerar bolaget också att stärka sin kassa med upp till 12 MKR i nytt kapital i en kombination av lån och emission i form av ett private placement.

Lars Stenfeldt Hansen

Har de senaste åren bl.a arbetat i Hong Kong med ZTE, den näst största mobil telefon tillverkaren i Kina samt Temobi ett kinesisk teknologi företag som utvecklat mobila konsument tjänster med videostreaming . Tillbaka i Europa startade Lars Apilogue Mobile Sevices, med fokus på konsument lojalitet via mobila tjänster.  Lars har också arbetat inom MTG koncernen och var grundare och CEO av det börsnoterade bolaget Nextlink (INVISIO) 1999-2006.

Bele Group

Bele Group är internationellt erkända för sina framgångsrika investeringar inom förnybara energier, fastigheter och inom hotellnäringen. 2011 beslöt man inom gruppen att framöver satsa på Life Science, Mobile Technology såväl som att penetrera den förmånliga situationen inom fastighetsmarknaden orsakad av recensionen i många europeiska länder.

För ytterligare information, kontakta:

Nicklas Gerhardsson, VD
ng@mobileloyalty.com

Sterner de la Mau, BD
sterner.delamau@mobileloyalty.se

Om Mobile Loyalty plc

Mobile Loyalty är en nordisk leverantör av sök och annonslösningar för mediebolag och är verksamma inom det snabbast växande segmentet inom marknadsföring - mobilt. Vi erbjuder nästa generations mobila annonslösningar genom en bevisad, marknadsledande plattform anpassad för mediebolag vilken är baserad på intäktsdelning. Genom vår plattform kan mediebolag och annonsörer på ett kostnadseffektivt sätt dra nytta av möjligheterna som uppstår i skiftet i teknik och konsumentbeteende.

Mobile Loyalty är noterat på AktieTorget, Stockholm (ticker: MOBI SDB).

Följ oss på Mynewsdesk: http://www.mynewsdesk.com/uk/pressroom/mobile-loyalty

Följ oss på Aktietorget: http://www.aktietorget.se/Instrument.aspx?InstrumentID=SE0004296325