Netigate

Netigate och Learning4u i nytt samarbete

Press Release   •   Nov 09, 2011 08:20 GMT

Netigate och utbildningsföretaget Learning4u inleder ett nytt samarbete för att underlätta för företag och organisationer som aktivt arbetar med medarbetar- och chefsutveckling.

Det nya samarbetet mellan Learning4u och Netigate syftar till att hjälpa företag och organisationer i deras arbete med att utveckla sina chefer. Netigate arbetar traditionellt med kvantitativa undersökningar inom personalområdet och Learning4u erbjuder upplevelsebaserad chefsträning i kombination med erkänd forskning inom ledarskap och kommunikation.

- Learning4u erbjuder ett otroligt spännande och nytt angreppssätt när det gäller chefsutveckling. Vårt nya samarbete förstärker vår ledande position på marknaden och breddar vårt utbud när det gäller produkter och tjänster för HR- och personalområdet, säger Victor Molander, VD på Netigate.

- Netigate har ett modernt och  användarvänligt verktyg för medarbetarundersökningar. Detta medför att uppdragsgivarna kan sätta in träffsäkra åtgärder när det behövs. Det är ingen tillfällighet att Netigate är ett Gasellföretag och har på kort tid erövrat en mängd prestigefulla utmärkelser, säger Kenth Dejenstam, VD på Learning4u.

Netigate tillhandahåller lösningar och tjänster för webbaserade undersökningar. Företaget grundades 2002 och har idag drygt 60 anställda. Netigate har huvudkontor i Stockholm och ytterligare kontor i Oslo, Warszawa, Berlin och Wiesbaden. Försäljning sker även mot den nordiska marknaden, Schweiz, Österrike och Storbritannien.

Learning4u AB är ett nischat företag på chefens professionella samtal som kombinerar erkänd forskning inom kommunikation och ledarskap i form av upplevelsebaserad träning med improvisationsskådespelare. Företaget utbildar ca 2000 chefer årligen och är auktoriserat av branschföreningen SAUF, Sveriges Auktoriserade Utbildningsföretag.