MusicStation

Ny musiktjänst: Omnifone och HP erbjuder obegränsad musik i 10 europeiska länder med MusicStation

Press Release   •   Jan 25, 2010 11:10 GMT

• Omnifone lanserar musiksamarbete för HPs datorer
  • MusicStations tjänst för obegränsad musik lanseras i Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Österrike, Belgien, Nederländerna, Sverige och Schweiz
  • Tjänsten är tillgänglig för HPs Pavilion-, Presario- och Envy-modeller
  • Tillgång till 6,5 miljoner låtar från Universal Music Group, Sony Music Entertainment, EMI Music och Warner Music International, samt större oberoende skivbolag
  • 10 favoritlåtar per månad i DRM-fritt MP3-format att behålla i all framtid ingår
  • Tjänsten finns på svenska

MIDEM, Cannes, Frankrike, 25 januari 2010 – Omnifone lanserar tjänsten MusicStation Desktop som ger HP-kunder möjlighet att lagligt ladda ner, spela och dela miljontals låtar på sin dator för en månadskostnad på 99 kr. Musiken laddas ner direkt till användarens dator via internet och kan sedan spelas både med och utan internettillgång. Varje månad får prenumeranter även ladda ner 10 favoritlåtar i DRM-fritt MP3-format och behålla dem för all framtid.

MusicStation Desktop finns i 16 HP-modeller i 10 europeiska länder. Tjänsten ger tillgång till låtar från alla de fyra stora skivbolagen, samt ledande oberoende skivbolag. MusicStation är förinstallerat i alla nya modeller av HP Pavilion, Compaq Presario och HP Envy, och varje kund som köper en ny HP-dator får en 14 dagars gratis provversion av tjänsten.

– Vi är stolta över vårt samarbete med världens största datortillverkare, HP, och att kunna leverera MusicStation i miljontals datorer i 10 europeiska länder. Samarbetet med HP innebär att MusicStation Desktop finns förinstallerat på flertalet HP-datorer, på sju olika språk. Varje land har ett individuellt skräddarsytt musikutbud från Omnifones katalog av över 6,5 miljoner låtar, säger Rob Lewis, vd för Omnifone.

– Vi ser fram emot att utvidga vårt samarbete till ännu fler datorer och länder, för att ge alla konsumenter möjlighet på laglig väg få tillgång till musik i varje HP-dator de köper, fortsätter Rob Lewis.

– Tack vare vårt samarbete med Omnifone kan vi leverera musik till miljontals användare av HP-datorer i 10 länder i Europa, i våra Pavilion-, Presario- och Envy-modeller. Från och med idag kan HP-användare i Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Sverige, Nederländerna, Österrike, Belgien och Schweiz prova MusicStation gratis i upp till 14 dagar, få tillgång till miljontals låtar, spara sina favoritlåtar för evigt, och dela musik och spellistor med andra MusicStationanvändare, säger Charl Snyman, vice vd för HPs Personal Systems Group i EMEA-regionen.

MusicStation är fullt licensierad av Universal Music Group, Sony Music Entertainment, EMI Music och Warner Music International.

Ytterligare information:

MusicStation finns tillgänglig i följande 16 HP-modeller:

Bärbara datorer:
Compaq Presario CQ61, CQ71
HP G61, G62, G72
HP Pavilion dm3, dv3, dv6, dv7, dv8
HP Envy 13, HP Envy 15

Stationära datorer:
Presario CQ53
Pavilion HPE-1, p63, s53

MusicStation stöder följande språk:
Svenska
Holländska
Engelska
Franska
Tyska
Italienska
Spanska

För mer information kontakta:
Tim Hadley
Omnifone
thadley@omnifone.com

Jonas Eklund
Cloudberry Communications
jonas@cloudberry.se

Anna Lagerkvist
Cloudberry Communications
anna@cloudberry.se

Om Omnifone
Omnifone är världens ledande oberoende leverantör av molnbaserade musiktjänster för säljare  av hemelektronik, internetleverantörer, fordonsleverantörer och mobila företag. Omnifones samarbetspartners inkluderar bland andra BSkyB, Sony Ericsson, Vodafone, Hutchison Telecom och Telenor, som alla tillhandahåller Omnifones prisbelönta, obegränsade musiktjänster globalt.

MusicStation®, Omnifones prisbelönta molnbaserade, obegränsade musiktjänst, utnyttjas av samarbetspartners i 20 länder över hela världen. MusicStation ger laglig, obegränsad tillgång av musik som levereras direkt till ett brett spektrum av enheter i hemmet, i bilen och mobilt, och som skräddarsys för att passa samarbetspartnerns krav. För mer information se www.omnifone.com.