Mobile Loyalty

ScandiAds hjälper Emporia att exponeras över 1,8 miljoner gånger på Facebook!

Press Release   •   Feb 15, 2013 03:20 GMT

Genom en fokuserad och nyskapande Facebookstrategi som avslutades med en fototävling på Facebook skapade Emporia – som är ett av skandinaviens största köpcenter med circa 200 butiker och som öppnade i Malmö i oktober 2012 – tillsammans med ScandiAds en kampanj som hittills genererat mer än 1,8 miljoner exponeringar.

Projektet startade den 1 oktober 2012 och innefattade olika delprojekt så som redaktionellt arbete i Emporias timeline på Facebook, digitala tävlingar och annonseringskampanjer på Facebook, där fototävlingen var den primära kampanjen.

Strategin, vars syfte var att öka intresset och kännedomen om Emporia, har hittills skapat över 40 000 ”gillare” på Emporias Facebook-sida.

Med målsättningen att hjälpa Emporia att bli större än sina konkurrenter på Facebook i Sverige, utvecklade ScandiAds ett innovativt och helt nytt kampanj-koncept för sociala medier. Genom att knyta ihop en fysisk ”fotokiosk” med besökarnas Facebook profiler, via en enkel RFID nyckelring, skapades en mycket uppskattat fototävling bland Emporias premiärbesökare. Tävlingen pågick i 68 dagar och genererade inte mindre än 7 385 bilder vilket i sin tur resulterade i 1,8 miljoner exponeringar på Facebook. Utöver exponeringarna av varumärket fick Emporias Facebook-sida 19 000 nya ”gillare”.

”Vi hade en unik möjlighet att skapa något extra eftersom vi räknade med en stor genomströmning av besökare under vår premiär. Tack vare ScandiAds djupa kompetens inom social marknadsföring, skapade vi tillsammans en kampanj som vida överträffat våra förväntningar” säger Anders Börgdal, Marknadschef på Emporia.

”Vi ville verkligen skapa något som var innovativt och som på ett enkelt och roligt sätt kunde engagera en stor del av besökarna på Emporia under dessa dagar. Med den räckvidd som vi tillsammans med Emporia byggt upp, kommer vi att kunna vidareutveckla dialogen med Emporias trogna ”gillare” framöver, vilket är ett otroligt kostnadseffektivt sätt att kommunicera på” säger Alexander Holmqvist, VD ScandiAds.

Ett filmklipp om kampanjen kan ses här: Emporia casefilm.

ScandiAds är en del av Mobile Loyalty Gruppen.

För ytterligare information, kontakta:

Alexander Holmqvist, VD, ScandiAds

alexander.holmqvist@scandiads.se

Anders Börgdal, Marknadschef, Emporia
anders.borgdal@steenstrom.com

ScandiAds är kommunikationsbolag som inriktar sig främst på marknadsföring via sociala medier och är ett helägt dotterbolag inom Mobile Loyalty Gruppen.

Mobile Loyalty Gruppen är börsnoterat på AktieTorget, Stockholm (ticker: MOBI SDB) genom sitt moderbolag Mobile Loyalty plc.

Följ oss på Mynewsdesk: Mobile Loyalty

Följ oss på Aktietorget: Mobile Loyalty