25 november: Business Event “Sustainable Food Peru-NL"

Press Release   •   Nov 15, 2016 12:58 GMT

event flyer

Na het succes van vorig jaar organiseren de Trade Commission van Peru in samenwerking met het CBI (Centrum voor Bevordering van Import uit Ontwikkelingslanden) op 25 november het Business Event “Sustainable Food Peru-NL” in Novotel Amsterdam Schiphol Airport. Gedurende deze dag zullen er Business Matchmakingsessies plaatsvinden tussen Nederlandse en Peruaanse bedrijven uit de volgende sectoren:

1. Natuurlijke en functionele ingrediënten uit Peru zoals Quinoa, Kiwicha, Amaranth, Mesquite, Maca, Sacha Inchi olie, Yacon, Koffie, Cacao en Acai.
  2. Fruit ingrediënten zoals fruitpuree/ fruitstukken: appel, zoete aardappel, aardbei, mango, peer en gedroogd fruit zoals fysalis, mango, lucuma, ananas.
  3. Pepers uit de Andes, oregano, paprika, natuurlijke kleurstoffen zoals achiote/annato, turmeric, olijven, rode mais-siroop en yacon-siroop

Een aantal van deze Peruaanse bedrijven nemen deel aan het CBI export coaching programma Natural Ingredients voor Food. Hierbij worden de bedrijven ondersteund om toe te treden tot de Europese markt.

Vóór aanvang van de Business Sessies vindt er een seminar plaats met het thema “Duurzaamheid in de sector van Natuurlijke Ingrediënten en Superfoods”. Het seminar wordt geopend door Franc van den Berg, van Ernst &Young. Hierna volgt een inspirerend panel-debat onder leiding van Meine van der Graaf van MVO Nederland, en een workshop “How to build a story on nutritional and health effects of ancient/new food products” door Wageningen University & Research, geleid door Ria Hulsman.

Na de nodige discussie en reflectie is het tijd om te genieten van een smakelijk Peruaans buffet, waarna de Business Sessies echt van start kunnen gaan. Voor de ondernemers wordt de dag afgesloten met een Pisco-borrel, waar ruime mogelijkheid is om te netwerken met professionals uit het bedrijfsleven, van de overheid, maar ook uit de maatschappelijke sector.

Er zijn geen kosten voor deelname, maar aanmelding is verplicht. Aanmelding voor de bedrijfs-sessies of het seminar kan met een e-mail naar registration@perutrade.nl.

The Centre for the Promotion of Imports contributes to sustainable economic development in developing countries through the expansion of export from these countries. CBI's goals are to strengthen the international competitive capacity of exporters by developing the export-related knowledge and skills of entrepreneurs and by helping exporters enter the EU market. CBI also organise effective business support for both the private sector and public authorities. The Centre was founded in 1971 and is an agency of the Dutch Ministry of Foreign Affairs. For more information: www.cbi.eu

Comments (0)