Media Update

Plymouthbrödernas hjälpinsats vid jordbävningskatastrofen

Press release   •   Mar 14, 2012 02:43 EDT

Medlemmar i Plymouthbrödernas kyrka har offentliggjort sina erfarenheter vid den förödande jordbävning som drabbade Nya Zeeland förra året.

185 människor dödades i en kraftig 6,3-magnituds jordbävning som drabbade staden Christchurch i Nya Zeeland. Många byggnader raserades, särskilt i affärsdistriktet i stadens centrum

I Christchurch har sedan många år funnits en Plymouthbrödernas kyrka. Många av kyrkans medlemmar kom snabbt till undsättning vid katastrofen. De upprättade ett serveringstält i stadens centrum och serverade upp till 3000 måltider per dag till de räddningsstyrkor som kom från hela världen för att hitta överlevande.

Under de första timmarna efter jordbävningen deltog några av Bröderna också aktivt i räddningsstyrkornas arbete med att rädda överlevande ur raserade byggnader.

Många räddningsarbetare berömde Bröderna för deras outtröttliga och osjälviska arbete under de kritiska dagarna efter jordbävningen.

Detta är ett av många exempel på hur Bröderna är redo att hjälpa och göra vad de kan när det behövs. De känner ansvar att vara aktiva i samhället och visa en kristen anda mot sina medmänniskor.

För ytterligare information kontakta presstjänsten på info@plymouthbroderna.org