Sony introduceert nieuwe Mobile ES- in Car Audio serie

Nieuwe luidsprekers en een subwoofer voor de ultieme entertainmentbeleving in de auto

Sony lanceert een nieuwe serie Mobile ES luidsprekers en een subwoofer voor in de auto. De XS-162ES, XS-160ES, XS-690ES, XS-680ESen XS-W104ESvallen in het topsegment van de in-car multimedia. De Mobile ES-reeks is ontworpen met Sony’s innovatieve audiotechniek en garanderen een levensechte muziekervaring vanuit het comfort van een auto.

De nieuwe Mobile ES-reeks bestaat uit:

• XS-162ES 16 cm 2-weg componentluidsprekers
  • XS-160ES 16 cm 2-weg coaxiale luidsprekers
  • XS-690ES 16x24 cm 2-weg coaxiale luidsprekers
  • XS-680ES 16x20 cm 2-weg coaxiale luidsprekers
  • XS-W104ES 25 cm subwoofer

Belangrijkste kenmerken XS-162ES, XS-160ES, XS-690ES en XS-680ES luidsprekers voor in de auto:

MRC-Aramid Fibre Matrix Woofer: Mica Reinforced Cellular (MRC) is Sony’s oorspronkelijke diafragmamateriaal voor luidsprekers. Dit lichtgewicht materiaal is ontwikkeld voor een grote vormvastheid en een goede interne demping (lage resonante vervorming). MRC is nu nog verder geoptimaliseerd met mechanische verbeteringen aan de driver, voor een nog ruimere frequentierespons en soepelere, natuurlijkere geluidskenmerken. Door MRC te verwerken in een unieke matrix met aramidevezels onderdrukt resonantie van het diafragma en beperkt de vervorming. Dit gebeurt niet alleen in de lage tonen, maar ook in het middenspectrum en de hoge frequenties. Het resultaat is een krachtig en zuivere sound bij elke frequentie, zelfs op een hoog volume.

Seperated Notch Edge Surround: De woofersurround is voorzien van Sony-technologie met de kenmerkende gebogen inkepingen die de verticale symmetrie van de amplitude verbeteren. Dit resulteert in een drastisch verlaagde vervorming en een grotere helderheid.

Soft Dome Tweeter: Een diafragma van een zachte-koepeltweeter, compatibel met hi-res audio, is rechtstreeks bevestigd op de spreekspoel. Geniet van ultrahoge tonen van de muziek met een frequentiebereik dat zicht reikt tot 40 kHz.

Five-beam Frame Structure & Dynamic Air Diffuser: Het vijfkantige ontwerp spreidt de resonantie, terwijl de ingebouwde Dynamic Air Diffuser een efficiënte luchtcirculatie garandeert voor een soepele kegelbeweging en koeling van de spreekspoel.

Phase Plug (alleen bij de XS-162ES): De resonantiedempende faseplug van de XS-162ES woofer draagt bij tot een ideale frequentierespons. Een vormvaste aluminiumspoel en dynamische air diffuser ondersteunen de ruime frequentierespons van de luidspreker, voor een gecontroleerde en dynamische basweergave.

Dubbele klemmen (bi-amp) en vermogensschakelaar in verbinding met scheidingsfilter (alleen bij de XS-162ES): De scheidingsfilter is uitgerust met een geoptimaliseerde condensator met polypropyleenfilm. Dit garandeert een lagere dissipatie voor soepelere hoge tonen. Deze filter is ontworpen voor gescheiden versterking, die stroomvervorming naar de tweeter drukt wanneer de woofer een hoog inputniveau ontvangt. Een versterkingsschakelaar houdt de signalen van woofer en tweeter in evenwicht en kan het tweeterniveau instellen, zelfs wanneer de componenten vanaf een enkele versterker worden aangestuurd.

Belangrijkste kenmerken XS-W104ES subwoofer voor in de auto:

MRC Honeycomb Woofer: De MRC (Mica Reinforced Cellular) Honeycomb is speciaal ontwikkeld voor subwoofers. De kern van het diafragma is een schuimachtig materiaal met een honingraatvormige vezelbasis. De biedt een ruim tien keer hogere buigstijfheid dan bij de gewone PP-matrix. Dit zorgt voor verbluffend precieze en krachtige bassen én tegelijk voor een lage vervorming. Dit subwooferdiafragma van de derde generatie is geoptimaliseerd voor de nieuw ontwikkelde mechanische benaderingen en een verbeterde frequentierespons en afgeronde klankkenmerken.

Separated Notch Edge Surround: De kenmerkende gebogen inkepingen verbeteren de verticale symmetrie van de amplitude. Deze technologie verlaagt de vervorming en verhoogt de helderheid.

Five-beam Frame Structure & Dynamic Air Diffuser: Het vijfkantige ontwerp spreidt de resonantie, terwijl de ingebouwde Dynamic Air Diffuser een efficiënte luchtcirculatie garandeert. Dit biedt een soepele kegelbeweging en koeling van de spreekspoel.

Progressive Height Rate Spider: De akoestisch geoptimaliseerde spin kan een groter vermogen en luchtstroom aan. Het profiel is ontworpen voor een snellere en nauwkeurigere demping van de luidsprekerconus. Om de kwaliteit van het signaal te verhogen en klankinterferentie te voorkomen is de voedingsdraad van de spreekspoel ook aan de spin gehecht. Hierdoor wordt de beweging van de draad verminderd.

De XS-162ES is vanaf juni 2021 beschikbaar in de Benelux voor € 250

De XS-160ES is vanaf juni 2021 beschikbaar in de Benelux voor €210

De XS-690ES is vanaf juni 2021 beschikbaar in de Benelux voor €320

De XS-680ES is vanaf juni 2021 beschikbaar in de Benelux voor €200

De XS-W104ES is vanaf juni 2021 beschikbaar in de Benelux voor Є220

Over Sony Corporation

Sony Corporation is een creatief entertainmentbedrijf met een duurzame technologische basis. Van game- en netwerkservices tot muziek, films, elektronica, semiconductors en financiële diensten - het doel van Sony is om de wereld te verrijken met emotie via creativiteit en technologie.

Sony Corporation is verantwoordelijk voor de afdeling Electronics Products & Solutions (EP&S) binnen de Sony Group. Sony’s visie is om Kando en Anshin te leveren over de hele wereld – en biedt producten en diensten op het gebied van home entertainment & geluid, beeldvorming en mobiele communicatie. Voor meer informatie, bezoek: http://www.sony.net