PERSUITNODIGING: De toekomst van leren is duaal, digitaal en internationaal

Op 1 september 2018 is in België de aftrap gegeven voor het derde jaar duaal leren sinds het startschot werd gegeven door Minister Crevits en Minister Muyters in 2016. Vanaf dit schooljaar kunnen leerlingen kiezen uit meer dan 50 verschillende duale studierichtingen. Om van duaal leren een succesverhaal te maken, zet Syntra Vlaanderen zich als regisseur volop in op de samenwerking met diverse partners.

Voor het eerst wordt er door Syntra Vlaanderen een internationale samenwerkingsovereenkomst uitgewerkt met de Nederlandse Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven. Beide organisaties willen zich inzetten om grensoverschrijdende leertrajecten mogelijk te maken en te bevorderen voor en bij leerlingen in een beroepsopleiding en/of een duaal leren traject.

Gerrit Veneboer, directeur uitvoering SBB: “Een mooie stimulans in de bevordering van internationale mobiliteit van Vlaamse en Nederlandse studenten in het beroepsonderwijs"

Bruno Tindemans, CEO Syntra Vlaanderen: “De toekomst van leren is duaal digitaal en internationaal”

Een verdere toelichting op de samenwerking tussen SBB en Syntra Vlaanderen wordt op maandag 17 september 2018 gegevendoor Bruno Tindemans en Gerrit Veneboer.

Wanneer:maandag 17 september 2018 om 10h30

Locatie: Aertssen, Laageind 91, B-2940 Stabroek

Programma:

10h30 Aankomst
10h40 Welkomstwoord door firma Aertssen Visie op duaal leren vanuit de firma Aertssen
10h50 Speech Bruno Tindemans, CEO Syntra Vlaanderen
11h00 Speech Gerrit Veneboer, directeur uitvoering SBB
11h10 Afsluitend woord door Kurt De Wispelaere, teamverantwoordelijke werkplekbegeleiders SVL
11h30 Bedrijfsbezoek firma Aertssen

Er wordt de mogelijkheid voorzien om de aanwezigen te interviewen.

We hopen u daar te mogen verwelkomen.   We vragen u om uw aanwezigheid voor 16 september te bevestigen bij  lieselot.vandorpe@syntravlaanderen.be

Meer informatie:

Lieselot Vandorpe, projectleider innovatie, SYNTRA Vlaanderen

Lieselot.vandorpe@syntravlaanderen.be , 0485 984 274

Angelina van Weerdenburg, Strategisch Communicatieadviseur, SBB

a.vanweerdenburg@s-bb.nl, 0031 (0)6 25 743 949

• School

• samenwerkingsakkoord
  • persuitnodiging
  • syntra vlaanderen - sbb
  • syntra vlaanderen
  • duaal leren internationaal
  • duaal leren

Syntra Vlaanderen is een verzelfstandigd Agentschap van de Vlaamse Overheid, beleidsdomein Werk en Sociale Economie. Het agentschap is een innovatief en inspirerend regieagentschap inzake duaal leren en ondernemersvorming in Vlaanderen. Syntra Vlaanderen wil via een sterk netwerk alle relevante spelers met elkaar verbinden, inspireren en zo kennis samenbrengen.

De visie op opleiden vertrekt vanuit de idee waarbij de lerende/ondernemer centraal staat en zijn eigen opleidingstraject in handen neemt om zich voor te bereiden op de wereld van morgen. Digitale technologie neemt hierbij een belangrijke plaats in. Het brengt de opleiding dichter bij de lerende (leren en begeleiden op afstand), maakt een flexibele manier van opleiden mogelijk (vb op het tempo van de lerende) en laat toe het totale opleidingstraject op te volgen vanuit verschillende invalshoeken.