3 ansætter ny Head of eCommerce

Morten Storm Lind er netop tiltrådt som Head of eCommerce & Self Service hos teleselskabet 3. Morten er rekrutteret internt hos 3 og kommer fra en stilling som eCommerce Manager. I det nye job får han til opgave at drive og optimere den kommercielle udvikling af 3.dk og Mit 3.

Som følge af en række organisationsændringer i teleselskabet 3 er 34-årige Morten Storm Lind netop blevet forfremmet til stillingen som Head of eCommerce & Self-Service. Her får han det overordnede ansvar for udvikling af 3’s digitale platforme, online marketing, konverterings-optimering, digitalt content og ikke mindst 3’s tilbud til kunderne om online selvbetjening på Mit 3.

I ledelsen hos 3 ser man frem til at lade Morten Storm Lind lede 3 videre på den digitale rejse.

”Morten er arketypen på en digital indfødt person. Han tænker og lever digitalt og har rigtig mange spændende tanker og ideer til, hvordan vi skal lykkes med vores digitale strategi hos 3. Vi investerer som organisation massivt i digitalisering, og Morten skal sikre, at vi er med helt i front når det kommer til eCommerce med respekt for den gode brugeroplevelse,” siger David Elsass, der er direktør for privatkundemarkedet hos 3.

I digitalt kapløbMorten Storm Linds karriere startede i detailbranchen som butikschef i Kaufmann kæden. Her var han med til at udvikle quint.dk, som var en af de første sider af sin art i Danmark. Efter Kaufmann fortsatte Morten i forskellige operationelle, taktiske og strategiske roller inden for eCommerce hos Lederne, FDM, Telmore og TDC. Han startede hos 3 i 2014 som Online Sales Manager med ansvar for Webshoppen og Websupport. Senere blev han forfremmet til eCommerce Manager, hvor han bl.a. var med til at lancere en ny responsiv udgave af 3.dk. Fremtiden byder ifølge Morten bl.a. på et fokus på personaliserede købsoplevelser.

”Vi befinder os i et kapløb med kundernes forventninger til digitale løsninger. Kunderne ser ikke længere en webshop som én kanal og en fysisk butik som en anden – de ser alle kanaler som en og samme. De forventer samme oplevelse og kræver, at vi kender ”dem” og ønsker ikke at blive behandlet ens. Vi arbejder på med tiden at kunne skræddersy vores kommunikation til den enkelte bruger baseret på den data, vi har om dem. Det kommer til udtryk i vores digitale markedsføring og personalisering på 3.dk og Mit3 og i fremtiden i alle kanaler,” siger Morten Storm Lind og fortsætter:

”Det bliver ikke nogen let opgave, og det kræver store investeringer i vores it-systemer, kassesystemer, på 3.dk m.m. Det positive er, at dette område har stort fokus hos ledelsen, og at vi i 3 generelt er super agile og kan eksekvere hurtigt. Vi så et godt eksempel på disse styrker ved den seneste iPhone lancering. Det er nok de færreste, der ved, hvor meget det kræver at levere 100% oppetid på et website med så massivt et trafik-load, som vi oplevede, da vi åbnede op for forudbestillinger. Det kræver planlægning, vilje og kompetencer internt som eksternt. De fleste steder i Europa oplevede man kø-systemer eller lukkede web-sites. Hos 3 holdt vi bare åben, som vi plejer,” siger Morten Storm Lind, ny Head of eCommerce & Self-Service hos 3.

Med sin nye jobtitel indgår Morten Storm Lind i ledergruppen for 3 Consumer.

• navnenyt