3 lancerer rejseforsikring i samarbejde med Europæiske ERV

Teleselskabet 3 tilbyder fra i dag kunderne en rejseforsikring i samarbejde med Europæiske ERV, der kombinerer særdeles stærke dækninger med brugervenlighed og fleksibilitet. Den nye forsikring kan købes via mobilen, dækker med det samme og over hele verden.

Fra i dag er det muligt at tilkøbe rejseforsikring, hvis man er privatkunde hos teleselskabet 3. For 99 kr. om måneden er både kunde og hjemmeboende børn under 18 år dækket af rejseforsikringen, som kan købes i 3’s online selvbetjening.

”Vi har et ønske om, at vores kunder skal opleve ultimativ frihed, når de rejser. Først fjernede vi bekymringen for høje roamingpriser, og nu vil vi gøre det samme med forsikring. Det er et spændende nyt marked for os, og derfor er vi også enormt stolte over at kunne introducere produktet i samarbejde med en så rutineret partner som Europæiske, der er Danmarks største og ældste rejseforsikringsselskab. Vi synes selv, at vi har taget det bedste fra flere verdener og skabt et unikt produkt,” siger David Elsass, der er direktør for privatmarkedet hos 3.

”3 er kendt som de rejselystne danskeres foretrukne teleselskab, så samarbejdet mellem Europæiske ERV og 3 ligger lige til højrebenet. Vi er meget glade for at være med til at give 3’s kunder tryghed på rejsen,” siger Bjørn Cronquist, Head of Nordic Sales hos Europæiske ERV.

Den nye forsikring har fået navnet 3Rejseforsikring. Den inkluderer de samme klassiske dækninger som langt de fleste andre rejseforsikringer, men den dækker bl.a. også adgang til privathospitaler, forsinket bagage, forsinket fremmøde og ankomst, selvrisiko på lejet bil samt vintersport, ekstremsport og afbestilling, som kan være dyre tillæg til almindelige rejseforsikringer.

Mindre bøvl og bedre overblik

Lanceringen af 3Rejseforsikring er et led i 3’s ambition om løbende at kunne tilbyde kunderne flere relevante og brugervenlige produkter og skabe bedre overblik.

”Vi sigter hele tiden efter at gøre kundernes hverdag nemmere,” siger David Elsass og forklarer, hvordan den målsætning har haft indflydelse på alt fra valg af dækninger til købs- og betalingsprocessen:

”Fleksibilitet har været et nøgleord. For eksempel har det været vigtigt for os, at man er dækket fra købstidspunktet og nemt kan slå forsikringen til online, hvis man skal af sted med kort varsel. Vi kalder det også ’forsikring on the go’. Derudover giver vi allerede nu vores kunder mulighed for at samle deres køb fra en række digitale tjenester på telefonregningen, og det samme vil gælde for 3Rejseforsikring. Hvis man skal opdatere sine betalingsoplysninger eller bare gerne vil have overblik over sine faste månedlige udgifter, skal man altså kun kigge ét sted.”

Fakta om 3Rejseforsikring

• Koster 99 kr. pr. måned med 30 dages opsigelse
  • Dækker for rejser op til 30 dage i lande uden for Danmark
  • Kan købes af privatkunder hos 3, som i forvejen har et taleabonnement, er over 18 år og har fast bopæl i Danmark
  • Rejseforsikringen knytter sig til et telefonnummer og dækker den primære bruger af nummeret samt hjemmeboende børn under 18 år
  • Kan nemt købes i 3’s butikker, via 3’s kundeservice og i 3’s online selvbetjening, Mit 3, og dækker fra købstidspunktet.

Læs mere om vilkår og dækninger på www.3.dk/3rejseforsikring

• tjenester, løsninger & samarbejder
  • 3likehome

3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 64 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor  AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk