3 udfordrer bredbåndsmarkedet med ’Internet til hjemmet’

Teleselskabet 3 vil nu tage kampen op med de kablede forbindelser og melder sig på banen som leverandør af bredbånd. Med et godt 4G-netværk og en billig løsning, som er nem at installere, forventer selskabet at kunne skabe ny konkurrence på bredbåndsmarkedet.

Mere end 98% af Danmarks befolkning er dækket af 3’s 4G-netværk, og der er så meget fart på nettet, at 3 nu også vil sælge 4G-forbindelserne til danskerne som ’Internet til hjemmet’. Det nye abonnement til privatkunder koster 230 kr. om måneden og inkluderer 1 TB data, som ifølge 3 burde dække de fleste husstandes behov.

”Indtil nu har vores bredbåndsabonnementer indeholdt 3Likehome og 3Deling og derfor været prissat, så de ikke kunne udfordre de ’rene’ løsninger på markedet. Det laver vi om på nu ved at introducere Internet til hjemmet, som kun kan bruges i Danmark. Forbrugerrådet var forleden ude og kritisere stigende priser på bredbåndsmarkedet pga. lav konkurrence, så vi fornemmer, at vi kan komme godt fra start med vores skarpe tilbud,” siger David Elsass, der er direktør for privatkundemarkedet hos 3.

Slut med slatne kabelforbindelser
3’s tilbud om Internet til hjemmet inkluderer en gratis 4G-router fra Huawei, og det er kombinationen af en god router og et stærkt 4G-netværk, som giver 3 blod på tanden.

”Vores research viser, at mange danskere i dag lever med en halvsløj kablet bredbåndsforbindelse, som ikke dækker deres behov, og de har ikke noget kablet alternativ, fordi der ikke er andre selskaber, som har gravet kabler ned i området. Med vores lancering vil vi gerne bringe os selv på radaren for disse husstande. Vores 4G kan levere en god bredbåndsoplevelse rigtig mange steder i landet. Og så er den samtidig supernem at installere. Man behøver ikke vente på en montør, som kommer ’mellem 8 og 16’. Med et SIM-kort og en router er man online på fem minutter,” forklarer David Elsass fra 3.

Den 11. februar lancerer 3 også 3Business Bredbånd til erhvervskunderne med 1TB data
Læs mere på www.3.dk/business/bredbaand/1TB

Fakta om ’Internet til hjemmet’ hos 3

• 230 kr. om måneden for 1 TB data
  • Hvis kunderne bruger 1 TB, kan de vælge at fortsætte med nedsat hastighed på 2 Mbit/s eller tilkøbe mere data til resten af måneden
  • Kan bruges i hele Danmark
  • Kunderne får Huaweis B525 router gratis med i abonnementet (Værdi: 1.699 kr.)
  • Kunderne kan tjekke dækningen i deres nærområde på https://www.3.dk/abonnementer/dakning/
  • Sælges fra 11. februar i alle kanaler hos 3
  • Læs mere om Internet til hjemmet på https://www.3.dk/internet/til-hjemmet

Fakta om 3’s netværk