Pressemeddelelse -

Dave Chan udnævnt til administrerende direktør for afdelingen i Kina og Acer Touch Business Group - Fokus på markedsindtrængning på markedet for mobile touch-enheder i Kina

Veteranen i den globale it-branche, Dave Chan er blevet udnævnt til administrerende direktør for afdelingen i Kina og Acers Touch Business Group. Under Chans ledelse forventer Acer at øge markedsindtrængningen på det kinesiske marked for smartphones og tablet-pc’er.

Chang har arbejdet i high-tech-industrien i mere end 20 år, og har opnået en meget stor erfaring indenfor konsument-/detailhandelområdet med bred geografisk erfaring, der spænder fra globalt til regionalt (Asien) til land (Kina). Forud for dette arbejdede han som senior official i otte år hos en fremtrædende it-virksomhed, med ansvaret for notebooks, smartphones og tablet-pc’er i Kina.

Acers Corporate President, Jim Wong siger, “De mobile touch-enheder er Acers nye strategiske forretning. Og Kinas enorme it-marked, med enestående applikationer og et unikt kundesegment, udgør et fantastisk forretningspotentiale.   For at håndtere disse specifikke behov, har vi etableret en separat forretningsgruppe, der har ansvaret for det kinesiske marked for mobile touch-enheder og vi vil afsætte de nødvendige menneskelige ressourcer.”

“Dave skal lede Acers touch-business’ udviklingsteam i Kina”, fortsætter Wong, “sammen med lokale teleselskaber og aktører indenfor R&D, software, salg og service. Hans tiltrædelse sikrer, at Acer har betydelige lederegenskaber til at styre dette nye virksomhedsafsnit fremad i Kina”.

For at gøre betydelige indhug i de mobile enheders branche, offentliggjorde Acer i april den nygrundlagte Touch Business Group, der består af de tidligere teams for tablet-pc’ere og smartphones og som direkte ledes af Wong.

Chan har en HA i maskinteknik fra Oregon State University og en MBA fra Santa Clara University.

• Data, Telekommunikation, IT