Derfor skal du benytte dig af Facebook annoncering

Undrer du dig nogensinde over, om den Facebook annoncering, som du ser i dit nyhedsfeed, er effektiv? Nogle gange synes du måske, de er decideret irriterende? Mens andre gange vækker de en interesse, hvorfor du klikker på annoncen – og måske ender du endda med at købe produktet eller tjenesteydelsen. Har du selv en virksomhed, hvor du f.eks. ønsker at booste din omsætning, så kan du ikke komme udenom Facebook annoncering – eller Facebook Ads som det også kaldes.

Facebook er stadig suverænt det største sociale medie på verdensplan; og det gør sig selvfølgelig også gældende her i Danmark. Derfor er det den oplagte platform til at nå ud til sin målgruppe. Hele 22 milliarder gange om året bliver der f.eks. klikket på Facebook-annoncer på verdensplan. I en dansk målestok er dette tal selvfølgelig meget lavere, men ca. 65 % af befolkningen bruger Facebook dagligt, og derfor er der et kæmpemæssigt potentiale.

Facebook annoncering – få dit produkt eller tjenesteydelse ud til forbrugeren

Det smarte med Facebook annoncer er, at du bl.a. kan målrette dine annoncer til helt bestemte målgrupper ud fra nogle bestemte kriterier. Du kan derfor nå ud til nogle helt specifikke målgrupper, som du tror – eller ved – har en interesse i dit produkt eller ydelse. Du kan f.eks. målrette din annoncering efter bestemte interesser, demografi, alder, lokationer mv. Eller du kan målrette annonceringen efter nogle, som har været inde på din hjemmeside – dette kaldes Facebook Retargeting.

Se dine konkurrenters annoncer

Hvis du ikke har erfaring med Facebook annoncer, så synes du måske, det er interessant at se, hvordan dine konkurrenter laver sine Facebook annoncer. Det er faktisk relativt simpelt. Du skal i første omgang ind på den pågældende konkurrents Facebookside. Herefter klikker du så på det sted i højre side, hvor der står “Se mere” ved siden af “Gennemsigtighed på sider”. Når du har gjort det, kommer der en fane op, hvor du så klikker på “Gå til annoncebibliotek”. Herefter kan du så se alle de annoncer, som din konkurrent har kørende på nuværende tidspunkt.

• Konsulentvirksomhed

• facebook annoncering