Derfor skal du have et marketingbureau tilknyttet

Der er langt fra alle små og mellemstore virksomheder, som har en selvstændig, intern marketingafdeling. Nogle virksomheder har måske én eller to studentermedhjælpere ansat til at hjælpe med forskellige online marketing aktiviteter, men det er ikke nødvendigvis tilstrækkeligt på den lange bane.

Inden for de sidste 10 år har flere og flere virksomheder over hele landet fået øjnene op for marketingbureauers potentialer. Uanset om det er et marketingbureau i København, Aarhus, Odense eller sågar i en mindre dansk provinsby, så er der sket en helt utrolig stigning i antallet af bureauer udover hele landet. Udbuddet har ganske naturligt fulgt med efterspørgslen, og derfor er der også dukket rigtig mange nye og forskellige bureauer op. Men ligesom med alle andre virksomheder så er der forskel på kvaliteten og kompetencerne blandt de enkelte bureauer. Nogle bureauer har rigtig mange års erfaring med flere 100 ansatte, mens andre er nystartede med få medarbejdere. Man kan dog ikke entydigt konstatere, at det bureau med flest år på bagen, også er det bedste.

Fordele ved at indgå et samarbejde med et marketingbureau

Når man som virksomhed har et marketingbureau tilknyttet, så er der også en mulighed for, at man får nogle af de dygtigste eksperter på området til hjælpe med diverse marketingaktiviteter. Det gælder uanset, om du skal bruge et bureau til et engangsprojekt, eller som en fast hjælper over nogle måneder; eller måske endda flere år? Hvis du f.eks. indgår en månedlig aftale, så er det som regel langt billigere end, hvis din virksomhed skulle ansætte en på fuldtid. Derudover så har marketingbureauet også langt flere kompetencer til rådighed, som dækker over kanaler som: SEO, Google Ads, SoMe Ads, videoproduktion, e-mail marketing, udvikling af hjemmesider, tekstforfatning og meget andet. Ydemere kan du fokusere på alt det, som dig og din virksomhed er bedst til, og således overlade marketingaktiviteterne til bureauet.

• Konsulentvirksomhed

• digital marketing