2020 blev rekordår for AG Gruppen med overskud på kr. 136 mio.

2020 blev rekordår for AG Gruppen med overskud på kr. 136 mio.

Projektudviklingskoncernen AG Gruppen A/S kom ud af 2020 med det bedste resultat i koncernens 35-årige historie. Før skat lyder resultatet på kr. 136 mio., hvilket er mere end kr. 50 mio. højere end året før.

“Resultatet løftes af en delvis realisering af flere joint venture andele”, udtaler Robin Feddern, administrerende direktør i AG Gruppen, og fortsætter: “Vi har i en årrække fokuseret på at være en god samarbejdspartner for kapitalstærke investorer, hvilket vi nu høster frugterne af. Sideløbende med realiseringen af enkelte joint venture andele søger vi konstant at etablere nye stærke samarbejder; både med eksisterende partnere og enkelte nye. De kommende år vil vi fortsat opbygge en omfattende portefølje af boligejendomme sammen med vores samarbejdspartnere. Alle med henblik på realisering når markedet er gunstigt”.

Corona-krisen har, udover en kort opbremsning i foråret, ikke fået de store konsekvenser for AG Gruppens aktiviteter i 2020. Ud over de mange gode partnerskaber fremhæver Robin Feddern en stærk og tilpasningsparat medarbejderstab, som en vigtig årsag til det flotte resultat.

“Stærke samarbejder kræver dygtige medarbejdere. Og AG Gruppen råder over ca. 70 professionelle og engagerede medarbejdere, som hver dag leverer på et meget højt niveau. Særligt Corona-krisen, med de deraf følgende udfordringer, har sat fokus på, hvor privilegeret en virksomhed AG Gruppen er, når den har så dygtige medarbejdere. Vi skylder alle medarbejdere stor tak for indsatsen i det forgangne år”.

AG Gruppens øjeblikkelige pipeline er særligt centreret omkring Hovedstaden, Odense, Århus og Horsens, hvor koncernen har flere spændende projekter på vej.

”I det hele taget føler vi os godt rustet til fremtiden. Vores pipeline er stærk, vores medarbejdere blandt de bedste i branchen, og markedet, vurderer vi, vil fortsat være solidt”, afslutter Robin Feddern.

Om AG Gruppen

AG Gruppen blev stiftet i 1986 og er en full-service ejendomsudvikler, som skaber attraktive bolig- og erhvervsbyggerier, som afleveres til den aftalte tid, pris og kvalitet. Og altid med omtanke for investorerne, nærmiljøet og de mennesker der skal bo og arbejde i bygningerne. I dag er AG Gruppen en af de vigtigste aktører i branchen med mere 7.500 boliger og erhvervsbyggerier bag sig: Hjem og arbejdspladser som er bygget til mennesker og skabt med omtanke - og i en kvalitet, der kan tåle livet.

Robin Feddern

Bestyrelsesformand +45 66 13 33 32

Relateret materiale

Hjem, der er bygget til mennesker og skabt med omtanke. Og af en kvalitet, der kan tåle livet.

AG Gruppen blev stiftet i 1986 og er en full-service ejendomsudvikler, som skaber attraktive bolig- og erhvervsbyggerier, som afleveres til den aftalte tid, pris og kvalitet. Og altid med omtanke for investorerne, nærmiljøet og de mennesker der skal bo og arbejde i bygningerne. I dag er AG Gruppen en af de vigtigste aktører i branchen med 8.000 boliger og erhvervsbyggerier bag sig: Hjem og arbejdspladser som er bygget til mennesker og skabt med omtanke. Og i en kvalitet, der kan tåle livet.

AG Gruppen
Papirmester Allé 20