Bløde bamsekram fra Aldi til udsatte børn

Aldi gentager CSR-succes fra julen 2020 i samarbejde med Red Barnet. Torsdag den 9. december kommer årets Red Barnet-støttebamse nemlig til salg. For hver solgte bamse donerer Aldi 25 kr. til Red Barnet.

Det siges, at julen er børnenes fest - en højtid fyldt med gaver, hyggelige stunder og dejlige minder. Men for udsatte familier og børn kan julen være en svær tid, og Aldi ønsker at give en kærlig håndsrækning. De seneste tre år har Aldis kunder haft mulighed for at bidrage til en bedre hverdag for udsatte børn via forskellige indsamlinger - både ved køb af stregkodeblokke, bamser og vognmønter i alle landets Aldi-butikker .

”Vi er rigtig glade for samarbejdet med Aldi, som er med til at give børn i udsatte positioner gode oplevelser og et pusterum, som de ellers ikke ville få. Alt for mange børn i Danmark oplever at stå uden for det fællesskab, som omfavner os alle. Red Barnet møder børnene hver eneste dag. Børnene lider afsavn og bærer rundt på bekymringer, som slet ikke burde være en del af et barns hverdag – og julen er en særlig svær tid for børn i udsatte positioner,”
siger Janne Tynell, stedfortrædende generalsekretær i Red Barnet.

Sammen om en bedre hverdag for udsatte børn
Sidste år tog både medarbejdere og kunder kærligt imod den søde bamse, og Aldi kunne sende 167.000 kr. afsted til Red Barnet. I år forventer Aldi, at indsatsen igen kan generere et 6-cifret donationsbeløb.

Alt for mange børn oplever julen som en vanskelig tid, der bare skal overstås. Vi ønsker at støtte den gruppe af børn. Gennem vores samarbejde med Red Barnet har vi fået bekræftet, at vi sammen er stærkere, og jeg håber og tror på, at vores kunder vil bakke lige så flot op i år, så salget af Red Barnet-bamsen kan generere endnu en stor juledonation,” siger Finn Tang, adm. direktør i Aldi Danmark.

Med Red Barnet-bamsen giver Aldi sine kunder mere med hjem.

Fakta

• Støttebamserne fås i alle Aldi-butikker fra den 9. december 2021 og sælges så længe lager haves.
  • Bamsens siddende højde er 25 cm.
  • Pris: 49 kr. Aldi sender 25 kr. videre til Red Barnet for hver solgt bamse.
  • Pengene går til Red Barnets arbejde for børn i udsatte positioner.

Aldi og Red Barnets samarbejde
    Aldi Danmark har siden 2018 støttet Red Barnets arbejde med at skabe langsigtede forandringer for udsatte børn. Med hjælp fra kunder og medarbejdere indsamler Aldi løbende midler til Red Barnet via pantdonationer og indsamlinger i Aldis butikker. Aldi donerer derudover årligt 500.000 kr. til Red Barnet. Pengene går ubeskåret til Red Barnets arbejde for at give udsatte børn en vej til gode fællesskaber og hårdt pressede familier en håndsrækning til en bedre hverdag.

Om Red Barnet
    Red Barnet er verdens største uafhængige børneorganisation, som kæmper for børns rettigheder og giver akut og langsigtet hjælp til udsatte børn i Danmark og resten af verden. Red Barnet har mere end 2.000 frivillige, der er organiseret i godt 60 lokalforeninger i hele landet. De frivillige giver f.eks. oplevelser til børn på ferielejre, i naturen og i lokale fællesskaber. Samtidig driver de også genbrugsbutikker og spiller en vigtig rolle ved Red Barnets årlige landsindsamling.

For yderligere information kontakt venligst:

Aldi
    : Kommunikationschef Louise Wendelbo, telefon (45) 28 44 77 56 eller
    email: presse@aldi.dk

Red Barnet
    : Presseansvarlig Gudmund de Stordeur Baudinet,
    telefon (45) 21 89 21 12 eller e-mail: gds@redbarnet.dk

• Detailhandel

• csr
    • jul
    • ansvarlighed
    • red barnet

Aldi Danmark åbnede sin første butik i 1977 og var den første discountkæde i Danmark. I dag er der 187 Aldi-butikker over hele landet og ca. 2.800 medarbejdere. Grundtanken i Aldi er at tilbyde et nøje udvalgt sortiment af dagligvarer i god kvalitet til den lavest mulige pris. For at styrke Aldis position i Danmark og imødekomme kundens behov i dag og i fremtiden har Aldi Danmark siden 2018 arbejdet målrettet på at modernisere og udvide butiksnettet samt tilpasse varesortimentet med bl.a. flere kendte brands kombineret med stærke private label produkter og et større fokus på bæredygtighed og økologi. Aldi Danmarks fortsatte udvikling og vækst bygger på et solidt fundament i Aldi Nord gruppen, som er repræsenteret i ni europæiske lande og beskæftiger flere and 77.000 ansatte.

Louise Wendelbo

Pressekontakt Kommunikationschef PR- og Kommunikation +45 28 44 77 56